اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آزادی به سبک آمریکایی؛ توییتر صدها حساب کاربری را بست

شرکت آمریکایی توییتر اعلام کرد که در همکاری با اف‌بی‌آی (اداره تحقیقات فدرال)، این شرکت ۳۷۳ حسابر کاربری مرتبط با ایران، روسیه و ارمنستان را حذف کرده است.

آزادی به سبک آمریکایی؛ توییتر صدها حساب کاربری را بست

به گزارش گروه بین‌المللی خبرگزاری فارس، در حالی که فعالان حقوق بشر بارها درباره نقض آزادی بیان توسط غول‌های فناوری و همکاری‌ آنها با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا هشدار داده‌اند، توییتر از حذف ۳۷۳ حساب کاربری ایرانی، روسی و ارمنستانی خبر داد.

شرکت توییتر شامگاه سه شنبه (به وقت تهران) با انتشار یک پُست خبر داد، ۳۷۳ حساب کاربری مرتبط با ایران، روسیه و ارمنستان به دلیل «نقض مقررات مربوط به نشر اطلاعات غلط» و یا «دستکاری در اطلاعات» حذف شده‌اند.

در توضیح شرکت آمریکایی توییتر درباره حذف حساب‌های کاربری مرتبط با ایران آمده است که در مجموع ۲۳۸ حساب کاربری حذف شدند. در این توضیح، به همکاری توییتر با نهاد اطلاعاتی و امنیتی اف‌بی‌آی (اداره تحقیقات فدرال) تصریح شده است. این شرکت همچنین به اقدام ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ این شرکت در حذف ۱۳۰ حساب کاربری با منشاء ایران اشاره کرد.

به گفته توییتر، این شرکت ۳۵ حساب کاربری مرتبط با ارمنستان را که ارتباطاتی با دولت این کشور داشتند، حذف کرد چرا که این حساب‌ها به منظور پیش بردن روایت‌های دولتی علیه جمهوری آذربایجان در اطلاعات و بیان حقایق دستکاری می‌کردند.

طبق اعلام این شرکت، برخی از حساب‌های کاربری جعلی مرتبط با ارمنستان خودشان را جای شخصیت‌ها و مقام‌های سیاسی در جمهوری آذربایجان جا می‌زدند.

شرکت آمریکایی توییتر همچنین اعلام کرد، ۱۰۰ حساب کاربری مرتبط با روسیه را به دلیل انتشار روایت‌هایی به منظور تضعیف ناتو و همچنین هدف قرار دادن آمریکا و اتحادیه اروپا حذف کرد.

اقدام توییتر در شرایطی انجام شده که پیش از این شرکت آمریکایی فیسبوک هم در اقدامی مشابه صدها حساب کاربری را که به علت انتشار پیام‌های حمایتی از ایران حذف کرده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول