اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در قفس خاورمیانه در قشم به بهره‌برداری می‌رسد

معاون آبزی‌پروری شیلات هرمزگان از بهره‌برداری از بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در قفس خاورمیانه در آینده‌ای نزدیک در قشم خبر داد.

بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در قفس خاورمیانه در قشم به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مسعود بارانی با بیان اینکه قشم ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در زمینه‌های شیلاتی به‌ویژه  آبزی‌پروری دارد، گفت: اقدامات بسیار ارزشمندی برای تکمیل زنجیره آبزی‌پروری به ویژه تکثیر و پرورش ماهی، میگو و جلبک در این شهرستان انجام شده است و خوشبختانه به خوبی پویایی فعالیت‌های شیلاتی در این شهرستان در مسیر توسعه قابل مشاهده است.

وی در بازدید از مونتاژ قفس‌های مزرعه پرورش ماهی در قفس هیراد کاوه این مزرعه را با ظرفیت پنج هزار تن بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در قفس خاورمیانه خواند و گفت: با بهره‌برداری از این مزرعه ضمن افزایش قابل توجه سهم آبزی‌پروری استان هرمزگان، برای بیش از 150 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

بارانی در بازدید از مرکز در حال ساخت تکثیر میگو گفت: این مرکز با ظرفیت اسمی 50 میلیون قطعه و توان عملیاتی تولید 200 میلیون قطعه بچه میگو در ابتدای سال 1400 به بهرداری می‌رسد و برای بیش از 30 نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

معاون آبزی پروی شیلات همچنین از مزارع پرورش میگو در حال ساخت غرب جزیره قشم بازدید کرد و با دیدار چهره به چهره به بررسی مسائل و مشکلات آبزی پروران شهرستان قشم پرداخت.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول