اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

«رانندگی تهاجمی و حرکات مخاطره‌آمیز» ویژگی رانندگان پرخطر پایتخت

کارشناس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت گفت: رانندگان پرخطر جوانان بازه سنی ۳۰ تا ۴۰ ساله هستند که با حرکات مخاطره آمیز تخلفات‌ و تصادفات را رقم می زنند.

«رانندگی تهاجمی و حرکات مخاطره‌آمیز» ویژگی رانندگان پرخطر پایتخت

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سرهنگ رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی « شهر امن» به موضوع رانندگان پر خطر اشاره و اظهار داشت: گروه رانندگان پر خطر جوانان بین 30 تا 40 سال بوده که رانندگان با گروه سنی 40 به بالا با یک اختلاف خیلی زیاد و فاصله دار با این گروه قرار دارند.

وی رانندگان را به سه دسته رانندگان صبور ،کم طاقت و پرخطر دسته بندی کرد و تصریح کرد: رانندگان پر خطر افرادی با ویژگی‌های خاص هستند که معمولا به‌ رفتارهای منفی در رانندگی بیشتر توجه کرده و اعتماد به نفس بالایی داشته و با وضعیت ترافیک به خوبی آشنا هستند.

وی افزود: رانندگان پر خطر خشم خود را کنترل نکرده و تمایل زیادی به انجام حرکات مخاطره آمیز داشته‌ و به خاطر رانندگی و رفتارهای پر خطری که دارند تخلفات و تصادفات بیشتری را از آنها شاهد هستیم. 

کارشناس تصادفات تصریح کرد : بررسی آمارها حاکی از آن است که گروه رانندگان پر خطر جوان و میانگین سنی بین 30 تا 40 سال بوده و بیشترین و پر خطر ترین رانندگان همین طیف سنی هستند و رانندگان با گروه سنی 40 به بالا با یک اختلاف خیلی زیاد و فاصله دار در رتبه بعدی قرار دارند.

وی افزود: این آمار نشان می دهدکه در واقع رانندگان پر خطر شهر تهران همان رانندگان جوان هستند که میل زیادی به رانندگی تهاجمی و یا ماجراجویی داشته و هیجان طلبی خاصی در رانندگی دارند.

جوانبخت اعلام کرد: متاسفانه بیشترین آمار تصادفات در معابر بزرگراهی  و همان جایی است که با روحیه جوانان و سرعت بالای آن ها تناسب دارد.

کارشناس پلیس راهور افزود: ما شاهد ‌تصادفات فوتی و جرحی سنگینی در معابر بزرگراهی شهر تهران هستیم چرا که این افراد می‌خواهند حرکات مخاطره آمیز و سرعت‌های بالا را تجربه کنند.

وی به رانندگان توصیه کرد که حتما با سرعت مطمئنه و صبر و حوصله رانندگی کنند تا شاهد بروز تصادفاتی از این دست نباشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول