اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

افتتاح موزه طلا و جواهرات کرمان با حضور وزیر میراث فرهنگی

موزه طلا و جواهرات کرمان در محل حمام تاریخی ابراهیم‌خان ظهیرالدوله با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر گردشگری ونزوئلا افتتاح شد.

افتتاح موزه طلا و جواهرات کرمان با حضور وزیر میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی‌اکبر مونسان صبح امروز همراه با وزیر گردشگری ونزوئلا و جمعی از مدیران استانی موزه طلا و جواهرات کرمان در محل حمام تاریخی ابراهیم‌خان ظهیرالدوله واقع در بازار زرگرها را افتتاح کرد.

مرمت حمام 205 ساله ابراهیم‌خان توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی و زیر نظر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در فضایی به وسعت 700 مترمربع انجام شده است  و از این پس به عنوان موزه طلا و جواهر مورد استفاده قرار می‌گیرد و در آن آثاری از هنرمندان طلاساز کرمانی به نمایش در‌می‌آید.

مجموعه ابراهیم خان از بنا‌های تاریخی در شهر کرمان است و شامل بازار، حمام، مدرسه و آب انبار می‌شود، این مجموعه با مساحتی حدود 4 هزار و ۵۰۰ مترمربع در ضلع شمالی مجموعه گنجعلیخان و در جوار میدان گنجعلیخان توسط ابراهیم خان ظهیرالدوله حاکم کرمان در زمان فتح‌علیشاه قاجار طی سال ۱۲۳۱ هجری قمری بنا شده است.

معماری این مجموعه با الهام از معماری عصر صفویه است و یکی از مجموعه‌هایی‌ست که کاشی خشتی هفت‌رنگ عنصر تزیینی غالب در آن به‌شمار می‌رود.

مونسان پس از آن نیز مجموعه تاریخی گنجعلیخان، بازار قدیم کرمان و کاروانسرای وکیل را مورد بازدید قرار می‌دهد، همچنین بازدید از خانه هنرمند در ماهان، اقامت در کمپ ستاره لوت، گشت و بازدید از کلوت‌ها و رصد ستارگان از دیگر برنامه‌های سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر گردشگری ونزوئلا به استان کرمان است.

انتهای پیام/80019/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول