اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابتلای 46 هزار و 414 زنجانی به کووید 19/ موردی از کرونای انگلیسی در زنجان تایید نشده است

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای 46 هزار و 414 نفر به بیماری کووید 19 در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای 78 نفر از این آمار طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

ابتلای 46 هزار و 414 زنجانی به کووید 19/ موردی از کرونای انگلیسی در زنجان تایید نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 6 هزار و 944 نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که 5 هزار 742 نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید 19 از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی 39 هزار و 470 مورد بوده است که 73 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 46 هزار و 414 نفر رسیده است.

در حال حاضر 147 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که پنج مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 19 هزار و 767 نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و 162 نفر جان خود را از دست داده‌اند که دو مورد از این آمار جزو گزارش‌های روزانه بوده است.

 امور اجتماعی بر طبق برنامه‌های کلان و زیر ساختی پیش می‌رود

 جانشین رئیس دانشگاه در امور اجتماعی با اشاره به وظایف امور اجتماعی در دانشگاه گفت: امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زنجان بر طبق برنامه‌های کلان و زیر ساختی پیش می رود.

 مقتدا شعوری برنامه های زیرساختی را هماهنگی امور خیرین نام برد و افزود: در مورد خیرین برنامه‌های بزرگی انجام می شود؛ خیرینی که در شهر و استان وجود دارند که با کاهش موازی کاری در امور خیرین ضمن اینکه درمان محور هستند اجتماع محور هم باشند و حضور آنها در امر پیشگیری، خدمت رسانی و آگاهی بخشی تقویت شود.

وی افزود:  جشنواره آئین محبت از سال ۹۷ استانی برگزار شد و در سال گذشته نیز به صورت کشوری برگزار شد که پیشگامان آئین محبت از کل کشور حضور داشتند و دوره بعدی با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد و نخبگان و عالمان در این برنامه به صورت مجازی حضور خواهند داشت.

 جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در امور اجتماعی کاهش آلام اجتماعی را وظیفه حوزه اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: در این حضور خیرین در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و حمایت‌های غذایی همچنین  توزیع بسته‌های حمایتی بهداشتی اقداماتی انجام داده و می‌دهند و هماهنگ با مردم دانشگاه نیز با برنامه عملیاتی و افزایش تخت‌های بیمارستانی را در راستای ارتقای خدمات برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

وی موضوع مهم در امور اجتماعی را هدایت کمکهای مردمی در راستای سلامت مردم دانست و افزود:  همراهی با کمیته امداد و بهزیستی در راستای کاهش آلام اجتماعی که در این خصوص ۶۴ ساختمان با کمک کمیته امداد آماده و تحویل داده شد.

شعوری در ادامه فرهنگ سازی را از دیگر زیرساخت‌ها دانست و تصریح کرد: در این شرایط بیماری کرونا ترویج سبک زندگی سالم و همچنین افزایش  سواد سلامت اجتماعی و روانی بسیار مد نظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول