اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

سوغات فرنگی دست بردار نیست/شمار مبتلایان به کرونا انگلیسی در البرز به 5 تن رسید

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه سه مبتلا به کرونای انگلیسی که قبلا اعلام شده بود جان خود را از دست دادند، گفت: دو مورد جدید دیگر نیز شناسایی شده است که یک مورد مداوا و نفر دوم تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

سوغات فرنگی دست بردار نیست/شمار مبتلایان به کرونا انگلیسی در البرز به 5 تن رسید

مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، ضمن گرامیداشت شهدای مدافع سلامت، گفت: مراسم تشییع پیکر پرستار مدافع سلامت البرزی امروز برگزار می‌شود و آئینی در بیمارستان مدنی برای وی برگزار شد.

رئیس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی ضمن تسلیت به جامعه پزشکی، افزود: بیش از یک سال از مبارزه با ویروس کرونا می‌گذرد و طی این ماه‌ها مدافعان سلامت از جان خود برای شکست بیماری مایه گذاشتند، امیدواریم مردم با پرهیز از عادی انگاری اجازه ندهند شرایط به سمت و سوی بدتر شدن پیش برود.

روایت دورهمی به مناسب روز مادر که به عزا تبدیل شد

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ضمن گرامیداشت روز پدر و میلاد حضرت علی (ع)، اعلام کرد: در استان‌های دیگر شاهد بودیم فرزندانی که ناقل ویروس بوده و برای دورهمی روز مادر رفته بودند، مادر را با ویروس درگیر کرده و منجر به فوت شدند؛ از این رو توصیه می‌شود شهروندان از چنین مواردی درس بگیرند و از راه دور به پدر خود اظهار ارادت و تبریک داشته باشند.

وی ادامه داد: اکیدا خواهش داریم که برای حفاظت از جان و سلامت عزیزان خود از دورهمی‌های روز پدر خودداری کنید تا با پیک چهارم که با توجه به شیوع کرونای جهش یافته سنگین تر خواهد بود مواجه نشویم.

جزئیات ورود مهمان ناخوانده فرنگی به البرز

این مقام مسؤول ضمن هشدار در خصوص ویروی انگلیسی اظهار کرد: تعداد مبتلایان به کرونای انگلیسی در استان البرز به پنج نفر رسیده است؛ سه نفری که قبلا ذکر شده بود یک آقای 48 ساله قزوینی، یک خانم گیلانی 71 ساله و یک خانم البرزی 68 ساله بودند جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به ورود کرونای انگلیسی که از طریق مسافرت و مسافران به استان البرز بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر دو مورد جدید مثبت کرونای انگلیسی در استان البرز وجود دارد که هر دو ساکن استان هستند، یکی از این افراد خانم 22 ساله بوده که از اقوام فرد مبتلای قزوینی بوده و خوشبختانه سرپایی درمان شد و در حال حاضر بهبود یافته است.

رئیس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز اضافه کرد: نفر دوم یک مرد 60 ساله است که سابقه تردد به استان خوزستان را داشته است، این فرد در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام علی (ع) تحت درمان قرار گرفته است.

بابایی تصریح کرد: با توجه به جهشی که ویروس انگلیسی دارد به محض مشاهده موارد مثبت تمام افرادی که با شخص مبتلا در ارتباط بودند به مدت حداقل 14 روز قرنطینه می‌شود همچنین تست کرونا نیز از آن‌ها خواهیم گرفت.

بابایی یادآور شد: متاسفانه تعداد مراجعین کرونایی به بیمارستان‌های البرز روبه افزایش است و تأکید می‌شود مردم بیش از گذشته به اصول بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها بپردازند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول