اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آموزش حضوری در مدارس قم تا پایان سال تعطیل شد

استاندار قم دستور تعطیلی آموزش حضوری در مدارس قم را با توجه به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی استان صادر کرد.

آموزش حضوری در مدارس قم تا پایان سال تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست در نشست امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با بیان این که قرار داشتن استان قم در رده سی ام استان های درگیر با کرونا عملا به معنای تشویق مدیران و مسؤولان استانی است اظهار کرد: این که استان قم در پایین جدول ابتلا، بستری و جانباختگان کرونایی است به معنای آن است که مسؤولان استان، اجر خود را گرفته اند و موفق بوده اند.

وی همچنین با انتقاد از برخی دستگاه های استان برای در اختیار قرار ندادن امکانات به طرح شهید سلیمانی تصریح کرد: پیش از این هم عنوان کرده ایم که همه دستگاه ها بر اساس مفهوم کار ستادی و قرارگاهی موظف به در اختیار قرار دادن امکانات لازم اعم از نیروی انسانی مأمور و یا خودرو و مانند آن به طرح شهید سلیمانی هستند.

استاندار قم در این باره افزود: اگر برخی دستگاه های اجرایی به این طرح کمک نمی کنند، باید همان دستگاه ها را پلمپ کرد.

وی سپس دستور داد در صورت عدم در اختیار قرار دادن خودرو از سوی دستگاه های اجرایی استان برای پیشبرد فعالیت های طرح شهید سلیمانی، خودرو در اختیار رئیس یا مدیرکل همان دستگاه به طرح شهید سلیمانی اختصاص داده شود و همچنین نیروی انتظامی استان نسبت به توقیف خودرو در اختیار قرار داده نشده اقدام کند.

سرمست سپس اهمیت تحقق عملی دولت الکترونیک را یادآور شد و گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، همه دستگاه های اجرایی موظفند تا پایان سال جاری، سه فعالیت پُرمراجعه خود را به صورت الکترونیکی در آورند که این امر باید از سوی معاونت مربوطه در استانداری مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به این که به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم، قطعا برخی از ادارات مانند بانک ها با افزایش حضور مردم مواجه خواهند شد که لازم است گزارشی نیز با محوریت تشدید نظارت ها در این موضوع از سوی معاونت مربوطه در استانداری به نشست هفته آینده این ستاد ارائه شود.

استاندار قم همچنین به بسته شدن مرزهای ایران با عراق اشاره و خاطر نشان کرد: البته برخی از مسافران و زائران از عراقی هم اکنون در کشور ما و در استان قم حضور دارند که لازم است مراقبت های بیشتری از هتل ها و مسافرخانه های محل اقامت این عزیزان با غربالگری و انجام نمونه گیری های لازم صورت گیرد تا در صورت مثبت شدن برخی نمونه ها، اقدام برای قرنطینه به عمل آید.

وی سپس با پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی استان برای تعطیلی مدارس استان تا پایان سال جهت جلوگیری بیشتر از شیوع موج چهارم ویروس کرونا موافقت کرد و بیان داشت: تیم های گشت و نظارت مشترک در سطح استان باید دوباره فعالیت جدی خود را آغاز کنند.

وی همچنین درباره پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی استان برای إعمال محدودیت های بیشتر در برخی مناطق استان تصریح کرد: به هر حال بر اساس برآوردها و ارزیابی های دانشگاه علوم پزشکی، برخی مناطق استان مانند پردیسان و شهرک قدس، آلودگی کرونایی بیشتری دارند که از این رو پیشنهاد إعمال برخی محدودیت ها و تعطیلی ها در این مناطق شده است، اما باید گفت تعطیلی برخی امکانات در این مناطق عملا به تردد بیشتر ساکنان آن به متن شهر می انجامد و همچنین منع تردد در این مناطق و محله ها عملا امکان پذیر نیست.

سرمست سپس اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی در این موضوع به بیان برخی پیشنهادها اکتفا نکند و پیشنهاد عملیاتی ارائه دهد تا قابلیت اجرایی و نظارت داشته باشد.

استاندار قم در عین حال درباره پیشنهاد دیگر دانشگاه علوم پزشکی استان برای تعطیلی شهربازی های سرپوشیده گفت: بدیهی است ناظران دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت می توانند با هر مکانی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی کند با تذکر، اخطار و پلمپ برخورد کنند و از این رو، نیازی به مصوبه این ستاد برای تعطیلی شهربازی های سرپوشیده وجود ندارد.

وی با اشاره به نمونه های مثبت مشاهده شده در برخی روستاهای قم مانند صرم و تاج خاتون بیان داشت: لازم است تا مراقبت های بیشتری در روستاهای استان به عمل آید.

سرمست همچنین به ضرورت مراقبت بیشتر در مراکز خرید و روزبازارها با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال توجه داد و اذعان کرد: امید است صدا و سیمای استان در اطلاع رسانی های کرونایی خود، توجه بیشتری را به طرح محله محور شهید سلیمانی معطوف دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول