اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دانشگاه‌ها مکلف به واریز ۲۰۰ میلیاردی بازپرداخت وام های دانشجویی شدند

مجلس دانشگاه‌ها را موظف به بازپرداخت وام‌های دانشجویی از سال ۸۵ تا ۹۹ تا سقف ۲ هزار میلیارد ریال به خزانه جاری کل کشور کرد.

دانشگاه‌ها مکلف به واریز ۲۰۰ میلیاردی بازپرداخت وام های دانشجویی شدند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1400، با بند "الف" و "ب" تبصره 9 ماده واحده لایحه بودجه، درباره بازپرداخت وام های دانشجویی از سوی دانشگاه ها به خزانه کل کشور موافقت کردند.

بر این اساس، در بند الف تبصره 9 ماده واحده این لایحه آمده است؛ به دانشگاهها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارکهای علم و فناوری اجازه داده می‌شود با تصویب هیأت امنای خود تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال 1399 نسبت به أخذ تسهیلات از بانکها از محل توثیق اموال در اختیار خود اقدام کنند و در جهت تکمیل طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود با اولویت ساخت، خرید و تکمیل خوابگاههای متأهلین به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته موضوع بند (پ) ماده (103) قانون برنامه ششم توسعه استفاده و نسبت به بازپرداخت اقساط از محل درآمد اختصاصی خود اقدام کنند.

همچنین در بند ب تبصره 9 ماده واحده لایحه بودجه 1400 آمده است: صد‌درصد (100%) وجوه اداره‌شده پرداختی از محل بازپرداخت وامهای شهریه دانشجویی از سال 1385 تا سال 1399 تا سقف دو هزار میلیارد (2.000.000.000.000) ریال به خزانه‌داری کل‌ کشور واریز می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول