اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

۶۰ تا ۱۰۰ هزار واحد از پروژه مسکن ملی تا پایان دولت به مردم تحویل داده می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در مورد طرح مسکن ملی گفت: پروژه پیشرفت مناسب خود را داشته و پیش بینی ما این است که تا پایان دولت بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار واحد به مردم تحویل داده شود.

۶۰ تا ۱۰۰ هزار واحد از پروژه مسکن ملی تا پایان دولت به مردم تحویل داده می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد طرح مسکن ملی گفت: به حمدالله پروژه پیشرفت مناسب خود را داشته و در سطح کشور حدود ۵۳۴ هزار واحد آماده را، تحویل دادیم. زمین حدود ۲۳۰ هزار مورد از این پروژه به صورت فروش اقساطی واگذار شده و به صورت فروش ۹۹ ساله است. 

وی عنوان کرد: نوع سوم پروژه هایی است که به صورت فروش اقساطی و سرمایه گذاری مشترک با راه و شهرسازی است. امیدواریم بتوانیم در یک زمان بندی آنها را به مرحله تحویل برسانیم.

اسلامی تاکید کرد: پیش بینی ما این است که تا پایان دولت بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار واحد به مردم تحویل داده شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره تصمیمات این وزارتخانه برای ایام نوروز گفت: وظیفه ما است که برای نوروز ناوگان و زیر ساخت هایمان مهیا باشد؛ وظیفه ما امادگی در این حوزه است اما طبق ستاد کلی کرونا عمل می کنیم. هرچیزی که به عنوان پرتکل به ما بدهند همان را اجرا می کنیم.

اسلامی اضافه کرد: کسی که تست مثبت کرونا داشته باشد را در هیچ جا پذیرش نمی کنند، هیچ کسی حق نداد پروتکل ها را نقض کند. وزارت بهداشت در تمام مرزها و پایانه های حملی و نقلی حضور دارد. برنامه ما این است که برای هواپیما، قطار و اتوبوس با توجه به محدودیت های ایجاد شده مردم دچار کمبود صندلی نشوند.

وی در مورد اقدامات این وزارتخانه در زلزله سی سخت بیان داشت: کل خانه های تخریبی کم تر از ۷۰۰ دستگاه هستند . سه هزار دستگاه هم منزل تعمیری است. ما به مردم در هنگام بروز حوادثی مانند زلزله می گوییم بیایند و همه وسایلی که می خواهند را جمع کنند و بعد آوار برداری را شروع می کنیم.این آوار برداری از دیروز شروع شد و پرداخت بیست میلیون برای اسکان اضطراری هم شروع شده است.

اسلامی تاکید کرد: نکته مهم زمان بندی است که رئیس جمهور بر آن تاکید دارند. تعدادی از مسکن های تعمیری خیلی زود تا شب عید تحویل داده می شود.،اما زمان تحویل منازل تخریبی به خود مالک و مشارکت کننده هم ربط دارد. فرایند اخذ وام و پروانه ساخت یک جا صورت می گیرد. 

وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با آخرین گزارش های اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی درباره سقوط هواپیمای اوکراینی اظهار کرد: گزارش های مربوطه در رابطه با بازخوانی هواپیمای اوکراینی را برای امریکا و فرانسه و کانادا و اوکراین ارسال کرده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه پروژه هایی که در مسکن مهر داشتیم را ادامه داده‌ایم، افزود: تا کنون ۳۳هزار واحد در مسکن مهر را ارائه دادیم و ۳۹ هزارتا باقی مانده تا با تحویلش پرونده مسکن مهر بسته شود. عمده این مسکن ها در رابطه با پرونده هایی است که عمدتا به دعوای تعاونی ها بر می گردد؛ در حال رفع مشکلات آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول