اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نگاهی به آمار و ارقام طلایی‌‌پوشان در نیم فصل نخست/ خط دفاعی سپاهان دیر به سازماندهی رسید

تیم فولاد مبارکه سپاهان با کسب 28 امتیاز به کار خود در نیم فصل نخست مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور پایان داد؛ سپاهان در این نیم فصل آمار جالبی را از خود به جای گذاشت.

نگاهی به آمار و ارقام طلایی‌‌پوشان در نیم فصل نخست/ خط دفاعی سپاهان دیر به سازماندهی رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تیم فولاد مبارکه سپاهان در نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال کشور با کسب ۲۸ امتیاز از مجموع ۱۵ بازی به کار خود با کسب عنوان نائب قهرمانی نیم فصل پایان داد.

سپاهان در ۱۵ بازی اخیر خود بهترین برد را با نتیجه ۴ بر صفر در هفته ششم مقابل نساجی مازندران داشت و سنگین‌ترین باخت‌های خود را نیز در هفته نخست با نتیجه ۳ بر یک مقابل گل‌گهر و در هفته پنجم با نتیجه ۳ بر یک مقابل نفت مسجد سلیمان تجربه کرد.

 

شاگردان نویدکیا با کسب ۸ پیروزی، ۴ تساوی و ۳ باخت به کار خود در نیم فصل نخست لیگ پایان دادند.

خط حمله قوی طلای‌پوشان

اصلی‌ترین نکته‌ای که آمار سپاهان در نیم فصل نخست دارد، آمار گلزنی این تیم است؛ سپاهان در ۱۵ دیدار اخیر خود ۲۵ بار دروازه حریفانش را بازکرد تا به عنوان قوی‌ترین خط حمله لیگ دست یابد.

سپاهان با احتساب میانگین در هر بازی ۱/۶ گل وارد دروازه حریفان خود کرد و به تعبیری دیگر شاگردان نویدکیا هر ۵۶ دقیقه (میانگین هر بازی ۹۰ دقیقه) به گل رسیدند.
اما در نقطه مقابل، شاگردان نویدکیا عملکرد مناسبی در بسته نگه‌داشتن دروازه خود نداشتند و در طول نیم فصل ۱۸ گل دریافت کردند؛ سپاهان با احتساب میانگین در هر بازی ۱/۲ گل دریافت کرده و هر ۷۵ دقیقه (میانگین هر بازی ۹۰ دقیقه) دروازه این تیم باز شده است.

 

سپاهان در نیم فصل نخست توانست در نیمه‌های نخست مسابقات به 16 گل دست یابد و در نیمه‌های دوم دیدارها 9 گل وارد دروازه حریفان خود کند، طبق آمار سپاهان تقریباً شاگردان نویدکیا 70 درصد گل‌های خود را در نیمه نخست وارد دروازه حریفان کردند.

اما در آمار گل‌های خورده این تیم، سپاهان 6 گل در نیمه‌های نخست و 12 گل در نیمه‌های دوم بازی دریافت کرده است، که این آمار نیز نشان دهنده این است که سپاهان 60 درصد گل‌های خود را در نیمه دوم دریافت کرده است.

با توجه به آمار سال گذشته این تیم، سپاهان خط حمله قوی‌تری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود دارد ولی در خط دفاعی و تعداد گل‌های خورده عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان داده است.

سپاهان در پایان فصل گذشته ۳۹ گل به‌ثمر رساند و ۲۲ گل نیز دریافت کرد و  با تفاضل ۱۷ گل به کار خود پایان داد.

تاکتیک خاص آقای خاص!

این موضوع شاید نشان دهند تغییرات اساسی در دل تیم سپاهان است؛ تاکتیک جدیدی که نویدکیا در دل این تیم بنا نهاد سبب شده که طلایی‌پوشان در دیدارهای فصل جدید با فشار حداکثری بر روی توپ و انتقال سریع آن به نوک خط حمله به گل برسند، همین موضوع شاید سبب شده که در صحنه‌های این تیم حفظ مالکیت توپ و سازماندهی دفاعی خوب و از خود نشان ندهند و حریفان آن بتوانند با ضدحملات سریع به گل برسند.

البته در هفته‌های پایانی عملکرد سپاهان در این خصوص بهبود کیفیت داشت، سپاهان در پنج دیدار آخر خود صرفا ۵ گل دریافت کرد این درحالیست که این تیم توانست در این دیدارها ۱۰ بار دروازه‌های حریفان خود را باز کند که نشان دهنده ایجاد هماهنگی بین طلایی‌پوشان است.

شهباززاده، ستاره نیم فصل زردپوشان

جدای از عملکرد خوب تیمی، سجاد شهباززاده نیز درخشش خوبی در فصل جاری داشته است؛ شهباززاده با زدن ۱۲ گل و دادن ۳ پاس گل، در  بیش از نصف گل‌های زده این نیم فصل سپاهان تأثیرگذار بوده است.

 

مهاجم ۳۱ سال اردبیلی، در تمامی دیدارهای سپاهان در نیم فصل نخست به میدان رفت و عملکرد یکنواختی را از خود نشان داد، شهباززاده دو بار مقابل تیم‌های ماشین‌سازی تبریز و نساجی مازندران دبل کرد.

با خلاق مثل سپاهان

فرای آمار و ارقام، سپاهان با حضور محرم نویدکیا بر روی نیمکت و محمدرضا ساکت بر مسند مدیریت خود، نمره‌ی خوبی نیز در بحث اخلاق دریافت کرد.
سپاهان در نیم فصل نخست لیگ یکی از کم حاشیه‌ترین تیم‌های لیگ بود و با حفظ و اهمیت به اخلاق به کار خود ادامه داد.

 

همچنین این تیم در نیم فصل نخست 26 کارت زرد دریافت کرد که به صورت میانگین در هر بازی 1/7 کارت زرد توسط داوران به بازیکنان سپاهان داده شده است که در مقایسه با تیم‌های دیگر طلایی پوشان کارت زرد کمتری از قاضی مسابقات دریافت کرده‌اند، تنها کارت قرمز نیم فصل سپاهان را نیز گولیسیانی دریافت کرده تا آمار اخراجی‌های سپاهان در طی 15 بازی اخیر به عدد یک برسد.

نویدکیا در نیم فصل نخست هیچ صحبتی بر علیه داوران نداشت و حتی در حین برگزاری مسابقات نیز اعتراض خاصی به عملکرد داوران نشان نمی‌داد و بیشتر بر روی عملکرد فنی تیم خود متمرکز بود؛ باشگاه سپاهان نیز از تمامی بازیکنان سابق خود به محض ورود به ورزشگاه نقش جهان تقدیر به عمل می‌آورد تا به‌ نوعی پازل اخلاق‌مداری این مجموعه تکمیل گردد.

سازماندهی خط دفاعی سپاهان دیر به هماهنگی رسید

محمد یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در اصفهان، درخصوص عملکرد سپاهان در نیم فصل اول اظهار داشت:با توجه به تغییر کادر فنی وتفکراتی که وجود داشت، کار نویدکیا و کادرفنی سپاهان برای اینکه تفکرات خودشان را اجرا کنند سخت بود، لیگ قهرمانان آسیا فرصتی ایجاد کرد تا نویدکیا از آن نهایت استفاده را بکند و تیم را محک بزند،در دیدارهای ابتدایی سپاهان، مدتی طول کشید تا بازیکنان بتوانند خود را با طرز تفکر نویدکیا وفق دهند ولی خوشبختانه سپاهان روند رو به رشد خوبی داشته و تا پایان نیم فصل جزء مدعیان بود.

وی درباره‌ی تعداد گل زده و خط حمله‌ی سپاهان در نیم فصل اول افزود:این اتفاق نشان دهنده موفقیت تیم در خط حمله و اجرای خوب برنامه‌های کادرفنی است اما تاکتیک‌های دفاعی کمی دیر در دل سپاهان جا افتاد، این نیز به این دلیل بود که بازیکنان با تفکرات جدید تیم نا آشنا بودند؛البته تعداد گل خورده‌ی تیم هم کم نیست ولی در دو سه هفته‌ی پایانی سازماندهی خط دفاعی تیم بهتر شد و قطعا این روند در نیم فصل دوم ادامه دار خواهد بود.

 

مربی فوتبال اصفهان در خصوص تاکتیک جدیدی که نویدکیا در تیم بنا کرد بیان داشت:نوید‌کیا در فوتبال ایران بدعت های خوبی به وجود آورد چیزهایی که ما گم کرده بودیم یکی از آن ها کمبود بحث اخلاق بین مربیان و بازیکنان بود، سپاهان اکنون به دور از حاشیه صرفا بر روی عملکرد فنی خود متمرکز شده است.

یاوری تشریح کرد: نویدکیا اکنون بر روی تاکتیک تیم خود متمرکز است و نشان داده است که تاکتیکش خاص و کارآمد است، فعالیت هم‌اکنون وی همانند  زمانی است که در زمین به عنوان بازیکن حاضر بود، تاکتیک دیروز و امروز نویدکیا فشار روی توپ در هرکجای زمین و انتقال سریع از دفاع به حمله و رفتن برای رسیدن به گل است.

پیشکسوت سپاهان، در خصوص نظم تیمی شاگردان نویدکیا در نیم فصل اول ادامه داد: نظم تیم پیرو برنامه هایی که محرم داشته است و با گذشت زمان شاهد بهبودی آن هستیم و اکنون نیز تیم از نظر نظم شرایط خوبی دارد.

وی در پایان پیرامون ادامه روند تیم سپاهان  در نیم فصل دوم تشریح کرد:اگر بازیکنانی که مد نظر نویدکیا هستند به تیم اضافه شوند و شرایطی که انتظار دارد ادامه داشته باشد و همچنین اتفاقات  خاصی به سپاهان ضربه نزد، باید سپاهان را در قواره‌ی قهرمانی ببینیم زیرا این تیم شخصیت قهرمانی دارد و امیدوارم که این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۷/ج۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول