اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آژیر خطر کرونا در «بیرجند» | شناسایی ۹ مبتلا به کرونای انگلیسی از یک خانواده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص آمار مبتلایان به ویروس کرونای انگلیسی در استان گفت: در حال حاضر ۹ مورد مبتلا به کرونای جهش‌یافته یا انگلیسی را در استان داریم و آن‌ها هم برای توالی یابی به انستیتو پاستور ارسال خواهد شد.

آژیر خطر کرونا در «بیرجند» | شناسایی ۹ مبتلا به کرونای انگلیسی از یک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص انتشار ویروس کرونای جهش یافته  انگلیسی در خراسان‌جنوبی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونای جهش‌یافته در سطح کشور، احتمال اینکه در استان خراسان‌جنوبی هم با این پدیده مواجه شویم وجود داشت.

وی افزود: در کشور به تعدادی از آزمایشگاه‌های ویروس‌شناسی اجازه انجام تست کرونای انگلیسی با کیت‌های مخصوص توسط انستیتو پاستور و وزارت بهداشت داده شد که آزمایشگاه ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم جزو این موارد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: بر اساس پروتکل‌ها، در مورد کسانی که به طور همزمان دو یا چند نفر از اعضای خانواده مبتلا به بیماری کرونا می‌شوند و کسانی که پیشرفت بیماری در آ‌ن‌ها خیلی سریع اتفاق می‌افتد، چون احتمال اینکه کرونا از نوع ویروس انگلیسی باشد، برای آن‌ها تست ویژه کرونای انگلیسی انجام می‌شود.

دهقانی در خصوص آمار مبتلایان به ویروس کرونای انگلیسی در استان گفت: طی سه روز گذشته تست دو نفر از کسانی که مشکوک به کرونای انگلیسی بودند، مثبت گزارش شد و بعد از آن تمام اعضای خانواده و کسانی که در تماس نزدیک با این افراد در طی دو هفته گذشته بودند مورد رصد قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه از اطرافیان این افراد که مبتلا به ویروس جهش‌یافته یا انگلیسی بودند، تست انجام شده، اضافه کرد: متاسفانه هفت نفر دیگر از اطرافیان این دو نفر مثبت و در حال حاضر ۹ مورد مبتلا به کرونای جهش‌یافته یا انگلیسی را در استان داریم و آن‌ها هم برای توالی یابی به انستیتو پاستور ارسال خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص ویژگی های این ویروس بیان داشت: قدرت سرایت این نوع ویروس خیلی بالا و سریع است که نسبت به ویروس معمولی خیلی سریع‌تر و راحت‌تر به افراد منتقل می‌شود و بلافاصله بقیه را درگیر می‌کند.

دهقانی تصریح کرد:  این ویروس همچنین گروه‌های سنی پایین‌تر مثل جوانان، نوجوانان و کودکان را هم ممکن است به راحتی درگیر و مبتلا کند و مهم‌تر از همه میزان مرگ و میر آن نسبت به ویروس قبلی بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث پیشگیری تاکید موکد می‌کنیم به ویژه اینکه ذکر شده افراد از دو ماسک استفاده کنند زیرا احتمال انتقال ویروس و عفونت به میزان قابل توجهی کمتر می‌شود به این صورت که ماسک زیری باید ماسک سه لایه جراحی باشد و ماسک رویی یک ماسک پارچه ای برای اینکه ماسک زیری را به طور کامل به صورت بچسباند به صورتی که از اطراف ماسک هوا وارد نشود و کلا تنفس از طریق ماسک و فیلتر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: هم‌استانی‌های عزیز پروتکل‌های بهداشتی از قبیل شستشوی مکرر دست‌ها، عدم تردد غیرضرور، عدم حضور در تجمعات، دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌ها، بازارها و مغازه‌ها را رعایت کنند تا مانع از انتشار این ویروس شویم.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول