اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

غول صنعتی شیشه و بلور کاوه در سقز سرمایه‌گذاری می‌کند

گروه صنعتی شیشه و بلور کاوه که تاکنون در برخی استان‌ها سرمایه‌گذاری کرده است، با دعوت فرماندار سقز در این شهرستان سرمایه‌گذاری ۷واهد کرد.

غول صنعتی شیشه و بلور کاوه در سقز سرمایه‌گذاری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، کامیل کریمیان در راس هیاتی متشکل از معاونان عمرانی و برنامه‌ریزی و رئیس صنعت، معدن و تجارت و نمایندگی بلور کاوه در سقز از کارخانه‌های شرکت کاوه سودا، تولیدکننده کربنات سدیم سبک و سنگین و شرکت شیشه آسا فلوت، تولیدکننده انواع شیشه‌های فلوت، آینه و رفلکس واقع در شهرک صنعتی ورجوی بازدید کردند.

مذاکره و معرفی ظرفیت‌های سقز از لحاظ سرمایه‌گذاری در صنایع شیشه و بلور به دلیل برخوردار بودن سقز از معدن غنی در حوزه سیلیس و در راستای جذب سرمایه‌گذار و جلوگیری از خام‌فروشی معادن و فرآوری محصولات معدنی از اهداف این بازدید است،

فرماندار ویژه شهرستان سقز عنوان کرد: با توجه به قرارگرفتن این شهرستان در شاهراه ارتباطی، نزدیکی به مرزها و دارابودن بازارچه‌ها مهم صادراتی و اقتصادی باشماق، سیرانبند و سیف و منطقه ویژه اقتصادی، همچنین زیرساخت‌های مهمی چون فرودگاه سقز، سرمایه‌گذاری این مجموعه برای سرمایه‌گذار و شهرستان دارای مزیت و توسعه اقتصادی است.

در این بازدید که مدیرعامل و رئیس مجموعه شیشه و بلور کاوه مراغه فرماندار و هیات را همراهی می‌کردند، گفت: با توجه به ظرفیت‌های سقز در حوزه صنایع معدنی مرتبط با صنایع شیشه، هیاتی از کارشناسان معدن در حوزه بلور و تولید شیشه برای بازدید از معادن سیلیس و ظرفیت‌سنجی شهرستان به سقز اعزام می‌شوند.

گفتنی است، صنایع شیشه کاوه، دارای تولیدات؛ شیشه تخت، ظروف شیشه‌ای، بلوک شیشه‌ای، جوش شیرین، پتروشیمی، شیشه مشجر، کربنات سدیم، بطری و جار است.

این گروه صنعتی، محصولات خود را به بیش از 50 کشور جهان از جمله کشورهای اروپایی، آسیای، خاورمیانه، و آفریقایی صادر می‌کند.

این شرکت دارای بزرگترین واحد تولید متانول در جهان است که کارخانه آن در بندر دیر استان بوشهر قرار گرفته است.

گروه صنعتی شیشه کاوه در سال ۱۳۶۱ با هدف تأمین انواع ظروف شیشه‌ای خانگی فعالیت خود را با تأسیس کارخانه بلور شیشه در شهر صنعتی کاوه آغاز کرد.

این سازمان در سال ۱۳۷۹ فعالیت‌های خود را در زمینه تولید شیشه گسترش داده و کارخانه شیشه تخت و آیینه  ایران فلوت را راه اندازی کرد و شروع به تولید شیشه های فلوت با آخرین فن آوری‌های ساخت شیشه نمود. این محصول بواسطه شیشه گداخته روی بستر قلع مایع بدست می‌آید.

این مجموعه هم اکنون با بیش از ۳۵ سال تجربه به عنوان بزرگترین تولید کننده شیشه و بلور در بخش خصوصی در کشور ایران و منطقه شناخته می‌شود. در حال حاضر فعالیت‌های این گروه در چهار حوزه کسب و کار شامل بلور یا ظروف شیشه ای ، شیشه‌های تخت، مواد اولیه صنعت شیشه و صنایع پتروشیمی دسته بندی می‌گردند.

بر اساس آخرین اطلاعات و به گفته مسئولان این شرکت بیش از 12 هزار نفر در گروه صنعتی شیشه و بلور کاوه مشغول کار هستند.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول