اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

راهکار معدنی برای تقویت سرمایه‌های بورسی/ ایجاد شرکت سهامی عام پروژه معدنی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امکان ورود معادن به بازار سرمایه در قالب شرکت‌های سهامی عام پروژه و یا صندوق‌های جسورانه اکتشاف و بهره‌برداری فراهم شده است.

راهکار معدنی برای تقویت سرمایه‌های بورسی/ ایجاد شرکت سهامی عام پروژه معدنی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌ای با عنوان «مسؤولان باید پای کار بازار سرمایه باشند» خواستار توجه بیشتر دولتی ها به بازار سرمایه و تقویت این بازار شدند.

در این مورد سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه ریزی و بررسی روند بورسی شدن معادن، تشکیل شرکت سهامی عام پروژه معدنی و استفاده از ابزارهای بازار سرمایه جهت جذب سرمایه‌های مردمی در بخش معدن و صنایع معدنی خبر داد.

وی در جلسه بهره‌گیری معادن از ظرفیت بازار سرمایه که با حضور رییس سازمان بورس برگزار شد، گفت: با توجه به گستردگی جغرافیایی و موضوعی معادن کشور این امکان وجود دارد که این معادن به صورت منطقه ای و استانی و یا با توجه به ذخایر معادن که از نوع فلزی آهنی و یا غیر آهنی هستند، دسته بندی شده و با تشکیل هیات موسسین از فعالان معتبر بخش معدن و صنایع معدنی زمینه تأسیس شرکت سهامی عام پروژه و تأمین مالی از طریق پذیره نویسی مردمی فراهم شود.

وی توضیح داد: با این ابزار، امکان ایجاد شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی و سرمایه‌گذاری‌های کلان در پایین دست نیز فراهم شده و این شرکت ها می‌توانند با ساختار مالی شفاف و پویا موجبات توسعه بخش معدن را فراهم کنند.

زرندی گفت: در حوزه واگذاری معادن تعطیل نیز جلسات اولیه با فعالان بخش معدن برگزار شده تا با تأسیس هیات موسس و اخذ مجوزهای لازم و واگذاری 82 معدن تعطیل و راکد در اختیار دولت به شرکت سهامی عام، مردم در توسعه معادن شریک شوند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت افزود: در حوزه صندوق های جسورانه اکتشاف نیز ایمیدرو آمادگی کامل خود را برای واگذاری پهنه‌های مرغوب از طریق این صندوق‌ها اعلام کرده و اقدام خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته که در مسیر اخذ مصوبات قانونی لازم است.

وی همچنین گفت: تلاش زیادی برای پیوند بخش صنعت و معدن به بازار سرمایه چه در عرضه اولیه، انتشار اوراق و... انجام شده که البته در بخش معادن باید شرایط را بیشتر تسهیل کنیم.

زرندی افزود: در 10 ماهه امسال 8 هزار و 200 میلیارد تومان انواع اوراق برای شرکت‌های صنعتی معدنی منتشر شده که بیش از 3 برابر مجموع اوراق منتشر شده در 12 ماه سال 98 است

معاون طرح و برنامه گفت: در 10 ماهه سال جاری 70 شرکت صنعتی، معدنی و تجاری به تایید هیات پذیرش بازار سرمایه رسیده که بیش از عملکرد کل سال 98 بوده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول