اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آلمان یک سرکرده داعش را به ۱۰ سال زندان محکوم کرد

یک دادگاه عالی در شهر «تسله» آلمان فردی را که گفته می‌شود یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش بوده به ده سال و نیم زندان محکوم کرده است.

آلمان یک سرکرده داعش را به ۱۰ سال زندان محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، یک دادگاه عالی در شهر «تسله» آلمان حکم زندانی فردی که گفته می‌شود یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش بوده را صادر کرده است.

به نوشته خبر‌گزاری «اسپوتنیک»، این دادگاه، «ابو والا» که ۳۷ سال سن داشته را به اتهام حمایت از داعش و عضویت در این گروه تروریستی به ۱۰ و نیم سال زندانی محکوم کرده است.

بر اساس گزارش‌هایی، این فرد ۳۷ ساله و سه تن از همدستان وی، افراد جوانان را تحت تأثیر قرار می‌داده و به مناطق جنگی اعزام می‌کرده است.

سه همدست وی نیز که سن‌هایی بین ۳۲ تا ۵۵ سال داشته‌اند، از چهار تا هشت سال حکم زندانی دریافت کرده‌اند.

این در حالی است که اداره دادستانی فدرال آلمان خواستار یازده و نیم سال حبس برای ابو والا و برای همدستان وی هر کدام بین چهار سال و نیم تا ده سال حکم زندانی را خواستار شده است.

هر از چند گاهی در برخی کشور‌های اروپایی برخی حملات تروریستی رخ می‌دهند و یا برخی عوامل گروهک‌های تروریستی از جمله داعش دستگیر می‌شوند.

اواسط بهار سال گذشته میلادی بود که پلیس آلمان اعلام کرد یک مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش را بازداشت کرده که قصد داشت عملیات مسلحانه انجام دهد.

«رابرت کاپ» رئیس پلیس منطقه باواریا واقع در جنوب آلمان طی نشست خبری توضیح داد این شهروند آلمانی که ترک‌تبار نیز هست، شامگاه جمعه اعتراف کرده که قصد داشته که حملاتی را در شهر «والدکرایبورگ» انجام دهد.

این در حالی بود که پیش از آن نیز پلیس اسپانیا از بازداشت یک مظنون داعشی با تابعیت مراکشی در بارسلونا که قصد عملیات مسلحانه را داشت، خبر داد.

اواخر پاییز سال ۲۰۲۰ نیز تیراندازی‌های متعددی در شهر وین اتریش به وقوع پیوست. رسانه‌های اتریش خبر دادند که افراد مسلح به ۶ نقطه در وین حمله کردند و تمامی این ۶ نقطه در نزدیکی کنیسه مرکزی بوده است. پلیس اتریش دست‌کم ۴ تروریست را که در این عملیات دست داشتند، بازداشت کرد.

«کارل نیهامر» وزیر کشور اتریش بعد از این حادثه اعلام کرد که عامل این حملات مسلحانه که به کشته شدن دست‌کم سه تن منجر شد، از طرفداران گروه تکفیری داعش بوده است.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در واکنش به این حملات تروریستی در وین مواضعی ضد اسلامی را اتخاذ کرد و این حملات را «تروریسم اسلام‌گرا» خواند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول