اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

بررسی وضعیت نگران‌کننده وزنه‌برداری در نشست IOC

وضعیت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری قرار است در نشست کمیته بین‌المللی المپیک بررسی شود.

بررسی وضعیت نگران‌کننده وزنه‌برداری در نشست IOC

به گزارش خبرگزاری فارس، تایلند و رومانی ۲ کشوری که با مشکلات شدید دوپینگ روبرو هستند، انتظار می‌رود وزنه‌برداری را در آستانه نشست مهم کمیته بین المللی المپیک (IOC) با انتقادات شدیدتری روبرو کرده و دچار مشکلاتی کند.

اینتارات یودبانگتوی به عنوان برجسته‌ترین نامزد تایلندی، کاندیداتوری خود را به عنوان نایب‌رئیس و نقش فعلی خود به عنوان نایب‌رئیس اول فدراسیون جهانی پس گرفت. تایلند در ۲ رسوایی دوپینگ با نوجوانان درگیر شده و سال گذشته در یک مستند تلویزیونی آلمان که فساد گسترده در وزنه برداری را آشکار کرد، به طور برجسته‌ای حضور داشت.

در خصوص رومانی هم نمونه‌های مثبت شده از المپیک لندن مشکلاتی را برای این کشور به وجود آورد و به نظر می‌رسد تعلیق رومانی قطعی است.

نیکو ولاد رئیس فدراسیون وزنه‌برداری رومانی و قهرمان اسبق المپیک و اینتارات هر دو در هیئت اجرایی فعلی فدراسیون جهانی عضو هستند. ۶ عضو دیگر اعضای هیات اجرایی نماینده کشورهایی هستند که از المپیک توکیو محروم شده یا ممکن است با محرومیت روبه‌رو شوند یا به دلیل تخلفات متعدد دوپینگ محدودیت سهمیه‌ای دارند.

حضور این ۸ نفر در لیست نامزدها باعث ایجاد نگرانی قابل توجهی در IOC شده، نکته‌ای که به هیات اجرایی گفته شده است. امروز هیات اجرایی IOC یک جلسه مجازی دارد و آینده وزنه‌برداری در دستور کار این نشست است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول