اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برگزیدگان جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان اصفهان معرفی شدند

آیین اختتامیه ششمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ابوذر استان اصفهان پیش از ظهر امروز در سالن استاد فرشچیان برگزار شد.

برگزیدگان جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان اصفهان معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیین اختتامیه ششمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ابوذر استان اصفهان  ظهر امروز در سالن استاد فرشچیان برگزار شد.

در این مراسم مرتضی عمومهدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الزمان(ع) استان اصفهان با تاکید بر اهمیت جایگاه رسانه در جامعه امروز بشری اظهار داشت: پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب  اسلامی، گام اول را با موفقیت دی،کردیم البته در این مسیر اشکلات و نقایصی هم وجود داشته اما باید توجه کرد که قانون اساسی ما مبتنی بر آموزه‎های دینی، الهی و معرفتی و همچنین براساس نظام توحیدی و ولایی نگاشته شده  و هر تصمیمی که در طول این ۴۲سال بر اساس این قانون گرفته و اجرا شد با موفقیت بوده است و نمی‌توان موضوعی را پیدا کرد که  برمبنای ارزش‌های انقلابی و ولایی باشد اما در آن امر شکست خورده باشیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان متذکر شد: اگر در تصمیمات و راه‌های خود با شکست مواجه شدیم دلیل آن فاصله گرفتن از آرما‌ن‌ها و مسیر انقلاب اسلامی است از همین رو با مرور ۴۰ سال گذشته انقلاب اسلامی می‌بینیم در برخی امور موفق بوده‌ایم اما در برخی دیگر با مشکلات و موانعی مواجه شدیم، باید بپذیریم در برخی امور عقب هستیم و اشکالاتی داریم تا بتوانیم نسبت به رفع آنها اقدام کرده در گام دوم انقلاب اسلامی این نواقص رفع شود.

بدون ابزار هنر و رسانه نمی‌توانیم پیام خود را به دنیا مخابره کنیم

وی با اشاره به آنکه در گام اول انقلاب اسلامی به برخی از حوزه‌های تاثیرگذار کمتر پرداخته و توجه شده است گفت: حوزه‌های هنری و رسانه از مسائلی که تاکنون کمتر ورد توجه قرار گرفته است و اگر خود را در عرصه هنر تقویت نکنیم، نمی‌توانیم پیام‌های خود را به جامعه جهانی مخابره کنیم از سوی دیگر جنگ امروز دنیا، جنگ رسانه‌ای است و آن‌هایی که توانسته‌اند از ابزارآلات و تسلیحات رسانه‌ای بهره لازم را ببرند، در حال معطوف کردن اذهان عموم جامعه به سمت اهداف خود هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان بیان داشت: اگر بخواهیم در حوزه رسانه پیشرفت داشته باشیم، حتما نباید پا جای پای  کسانی قرار دهیم که در غرب با استفاده از امکانات رسانه‌ای موفق شدند و مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده‌اند چرا که اگر بخواهیم این مسیر را بدین گونه طی کنیم ممکن است تا صد سال آینده هم به پای آن‌ها نرسیم چرا که آن‌ها زودتر از ما این را شروع کرده اند بنابراین ما باید زمین‌بازی خود را، خودمان ترسیم کنیم و هرکسی که بخواهد با ما در ارتباط باشد او را به این زمین بازی بیاوریم.

رسانه، نیازمندزیرساخت بومی و قوی درراستا تحقق اهداف انقلاب اسلامی

عمومهدی با تاکید بر آنکه باید در حوزه رسانه یک زیرساختی با طراحی بومی و قوی ایجاد شود تا فعالان رسانه بر اساس این آن فعالیت داشته باشند، افزود: فعالان رسانه‌ای غرب امکانات مناسبی مانند اینترنت و تلویزیون را فراهم کرده‌اند که از لحاظ زیرساخت‌های فنی مشکلی با این فناوری‌ها نداریم بلکه مشکل ما محتوایی است که از این طریق به مخاطبان عرضه می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان یاد آور شد: در گام دوم انقلاب اسلامی حرکت به سمت انسان‌سازی و پس از آن جامعه‌سازی مسیری است برای تحقق و معرفی یک تمدن الهی به جهان، اما آیا این تمدن در حوزه رسانه حرفی برای گفتن دارد تا مردم دنیا متوجه اهداف عالی آن‌ها شوند،  یکی از مواردی که ما می‌توانیم به جهان مخابره کنیم، نجابت رسانه است، یعنی  رسانه را از زور و تزویری که غرب بر آن تحمیل کرده دور کنیم و مطابق با آیین و اصول نظام توحیدی آن را بازسازی و را تعریف کنیم. 

وی در پایان صحبت خود با بیان آنکه اگر در گام دوم انقلاب ب یک تعریف جدیدی از خبر برای دنیا معرفی کنیم، می‌تواند عقب افتادگی ۱۰۰ سالیمان از رسانه‌های دنیا را جبران کند، تاکید کرد: اگر غرب بخواهد خبری در دنیا منتشر شود بر مبنا اصول رسانه‌ای خود و با فریب و اغواگری اما با بسته‌بندی جذاب به دنیا می‌خوراند اما ما باید با استفاده از مفاهیم و آموزه‌های دینی محتوای خود را منتقل کنیم تا جامعه جهانی خبر منتشر شده توسط رسانه‌های انقلاب اسلامی را مطالعه و دنبال کنند و مطمئن باشند اخبار کاملا سالم، نجیب و صحیح است.

دوری از مرام و سیره حضرت علی(ع) مبنای مشکلات امروز مردم است

در ادامه حجت‌الاسلام علی صغیرا، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با بیان ویژگی‌های پدرانه امیر المؤمنین(ع) بیان داشت‌: اگر ما نسبت به عظمت امیرالمؤمنین(ع) آگاه شویم، می‌بینیم ایشان حقیقتا در بین ما بسیار غریب هستند به گونه‌ای که ﺟﺮﺝ ﺟﺮﺩﺍﻕ مورخ و نویسنده مسیحی در وصف ایشان می‌گوید«ﺍﻯ ﻋﻠﻰ، ﺍﮔﺮ ﺑﮕﻮﻳﻢ ﺗﻮ ﺍﺯ ﻣﺴﻴﺢ ﺑﺎﻻﺗﺮﻯ، ﺩﻳﻨﻢ ﻧﻤﻰ ﭘﺬﻳﺮﺩ، ﺍﮔﺮ ﺑﮕﻮﻳﻢ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺳﺖ، ﻭﺟﺪﺍﻧﻢ ﻧﻤﻰ ﭘﺬﻳﺮﺩ! ﻧﻤﻰ ﮔﻮﻳﻢ ﺗﻮ ﺧﺪﺍ ﻫﺴﺘﻰ، ﭘﺲ ﺧﻮﺩﺕ ﺑﮕﻮ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺍﻯ ﻋﻠﻰ: ﺗﻮ ﻛﻴﺴﺘﻰ».

 وی ادامه داد: کتاب نهج‌البلاغه هم در بین ما مردم بسیار غریب است، در این کتاب جملاتی وجود دارد که اگر به آن‌ها عمل شود آمار طلاق، فساد و دیگر معضلات جامعه کاهش چشمگیری خواهند داشت، حضرت علی(ع)می‌فرمایند «عاقل کسی نیست که خوب و بد را تشخیص می‌دهد، بلکه عاقل کسی است که بد و بدتر را تشخیص دهد» واگر انسان‌ها چنین فهمی را نداشته باشد در کار بزرگان شک خواهد کرد چنانچه برخی‌ها در اتفاقا سال گذشته در مسأله بنزین به رهبر انقلاب شک کردند و متوجه اصل مطلب نشدند که ایشان بین بد و بدتر قرار داشتند نه خوب و بد، همچنان که حضرت علی(ع) در حمله به خانه‌یشان بد را به جای بدتر انتخاب کردند تا اسلام آسیب نبیند.

صغیرا با اشاره به الگوپذیری حضرت علی(ع) در بحت خانواده وارتباط با فرزندان، تصریح کرد: نباید مشکلات، اختلاف نظرها و موضوعات متعدد باعث شود که در ارتباط با خانواده دچار مشکل شویم همانگونه که امیرالمؤمنین(ع) و پیروان ایشان همچون امام خمینی(ره) اینگونه نبودند، باید مراقب بود که در سرازیری و سراشیبی‌های زندگی خانواده را از دست ندهیم مانند برخی از افراد که امروز خانواده‌هایشان وبال انقلاب شده اند.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: برخی از ما اشداء علی الکفار را انجام می‌هیم اما رحماء بینهم را مخصوصا درخانواده انجام نمی‌دهیم، در بیانات شهید مطهری پدر همچون کوه بلندی است که برف و باران ابتدا بر روی او می‌نشیند و سپس به چشمه یعنی همان مادر می‌رسد و در نهایت به گل‌ها و گیاهان که فرزندان هستند‌‌ می‌رسد و این مصداق همان توجه پدر و همسر است.

وی با بیان آنکه روزانه ۵۰۰‌طلاق در کشور صورت می‌گیرد، گفت: مبنا این مشکلات و اتفاقات دوری از مرام و  سیره حضرت علی(ع) است، محبت امیرالمؤمنین(ع) راهگشا و توجه و عمل به سیره ایشان راهگشاتر است.

 حق‌گویی و مطالبه‌گری صحیح  وظیفه امروز اصحاب رسانه

در پایان مراسم منصور گلناری عضو هیأت داوران ششمین دوره جشنواره  رسانه‌ای ابوذر بیان داشت: حق‌گویی  کار بسیار سختی است که ضرر و خسارت را هم ممکن است به همراه داشته باشد و به همین دلیل است بسیاری از حق‌گویی فاصله می‌گیرند تا به اصطلاح  در آرامش باشند اما آرامش واقعی در آن است که حق بگوییم.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم که با تاسی از نام این جشنواره بتوانیم حق‌گویی و مطالبه‌گری را به درستی بیاموزیم، وظیفه ما این است که اصول و روش مطالبه‌گری درست را یاد بگیریم و به دیگران هم بیاموزیم، در دنیای امروز لازم است رسانه و اهالی رسانه به معنای واقعی با حس همدل، برابری و برادری به هم افزایی فکر کنیم.

گلناری خاطرنشان کرد: امروز فرصت پرداختن به همدیگر و خراشیدن چهره یکدیگر نیست، امروز فرصت مهمی است تا در کنار هم قرار بگیریم وبرای اعتلای اسلام، حق و دین تلاش کنیم و اجازه ندهیم حاشیه‌ها ما را ز یکدیگر جدا کند.

برگزیدگان ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان اصفهان

بخش مصاحبه

مقام اول، سمیه مصور از روزنامه اصفهان زیبا

مقام دوم، دریا قدرتی‌پور از هفته‌نامه این هفته

مقام سوم، مولود افشار از خبرگزاری تسنیم

بخش تیتر

مقام اول، عباس زمانی از روزنامه کیمیای وطن

مقام دوم، احمدرضا منزه از روزنامه رویداد امروز

مقام سوم، سمیه مصور از روزنامه زاینده‌رود

بخش مقاله

مقام دوم، افشین ماهوشی از روزنامه اصفهان زیبا

مقام سوم، لیلا جوانی از دو هفته نامه صبح بیداری

موشن گرافی

علی رضا حبیبی از مجموعه خبری ارزشبان

چند رسانه‌ای

مقام اول، محمد حسین کیانی از خبرگزاری فارس

مقام دوم، محمد عطایی از معاونت فضای مجازی صدا و سیمای مرکز اصفهان

مقام سوم، علی رستمی از خبرگزاری تسنیم

گزارش

مقام اول، دریا قدرتی‌پور از هفته‌نامه این هفته

مقام دوم، سیده پروین امامی از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اصفهان

مقام سوم، فاطمه کاویانی از روزنامه اصفهان امروز

خبر

مقام اول، سیده پروین امامی از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اصفهان

مقام دوم، جلال سلمانی از خبرگزاری فارس

مقام سوم، روح‌اله باقری از خبرگزاری شبستان

بخش ویژه عکس

مقام اول، مرتضی صالحی از خبرگزاری ایمنا

مقام دوم، احسان جزینی از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اصفهان

مقام سوم، محمد رضا باقری از پایگاه خبری صاحب نیوز

بخش گزارش تصویری

مقام اول، فاطمه پاک‌نژاد از باشگاه خبرنگاران جوان

مقام دوم، پوریا امام قیس از باشگاه خبرنگاران جوان

مقام سوم، سپیده صالحی از باشگاه خبرنگاران جوان

بخش یاداشت و سر مقاله

مقام اول، احمد رضا منزه از روزنامه اصفهان امروز

مقام دوم، فاطمه فرهادیان و معصومه طاهری

مقام سوم، آرزو غفوری دستجردی

همچنین در حاشیه این مراسم از مهدی جانی‌پور، عکاس پیشکسوت اصفهان به صورت ویژه تقدیر شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول