اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

واردات لوله بدون درز، تولیدات لوله‌گستر اسفراین را نصف می کند/لزوم ورود دستگاه‌های نظارتی

فرماندار اسفراین گفت: شرکت لوله گستر اسفراین به سفارش سازمان گسترش، قراردادی را منعقد کرده و در مرحله نهایی شدن است که به موجب آن ۱۰۰ هزار تن لوله بدون درز از کشور اوکراین وارد می‌شود که این به معنی نصف شدن تولید شرکت لوله گستر اسفراین است.

واردات لوله بدون درز، تولیدات لوله‌گستر اسفراین را نصف می کند/لزوم ورود دستگاه‌های نظارتی

طاهر رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسفراین اظهار کرد: در سالی که مقام معظم رهبری آن را به نام سال جهت تولید نام‌گذاری کرده است، شرکت لوله گستر اسفراین به سفارش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، قراردادی را منعقد کرده و در مرحله نهایی شدن است که ۱۰۰ هزار تن لوله بدون درز را از کشور اوکراین وارد ‌کند.

وی گفت: این در حالی است که ظرفیت اسمی شرکت لوله گستر اسفراین ۱۲۰ هزار تن در سال است و هم‌اکنون با فعال شدن ۳ نوبت کاری، این شرکت توانایی تولید ۷۰ هزار تن لوله را در سال دارد.

فرماندار اسفراین افزود: در سفری که آقای صالحی نیا، رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به استان خراسان شمالی داشت، بنا بود پس از بالا بردن ظرفیت تولید و نوسازی خط تولید شرکت لوله گستر اسفراین، قراردادی ۲۰۰ هزار تنی ظرف ۳ سال با این شرکت منعقد شود.

رستمی تصریح کرد: شرکت لوله گستر اسفراین به‌راحتی می‌تواند ۲۰۰ هزار تن را در سال تولید کند و علاوه بر تأمین نیاز داخلی صادرات نیز انجام شود اما با این واردات عملاً ۵۰ درصد از ظرفیت کارخانه را از دست خواهیم داد.

فرماندار اسفراین افزود: شروع سال‌کاری ۱۳۹۹ در مجموعه فولاد اسفراین و لوله‌گستر، آغاز پر رونقی بود اما با توجه به اینکه در انتهای سال، تولیدات فولاد از ۷ هزار تن به ۴ هزار و وضعیت کاری لوله‌گستر نیز با انعقاد این قرارداد نامشخص می‌شود، پایان سال خوبی نخواهد بود.

رستمی گفت: از وزیر صنعت، معدن و تجارت و نهادهای نظارتی تقاضا می‌کنیم با توجه به اینکه خرید کالای خارجی در صورت وجود تولید داخلی ممنوع است به این مسئله ورود کند.

وی در پایان اظهار داشت: متأسفانه احساس می‌شود عده‌ای تمایل ندارند تولید در اسفراین رونق بگیرد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول