اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

حذف کنکور تفاوت بین شاگرد اول و ضعیف را از بین می برد/ لزوم سنجش دانش آموزان

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف کنکور بدون برنامه ریزی مناسب، افراد با استعداد را خالی از انگیزه می‌کند، گفت: با حذف کنکور تفاوتی بین شاگرد اول و ضعیف باقی نمی ماند بنابراین باید آزمونی وجود داشته باشد.

حذف کنکور تفاوت بین شاگرد اول و ضعیف را از بین می برد/ لزوم  سنجش دانش آموزان

سیدعلی موسوی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس در رابطه با حذف یا عدم حذف کنکور گفت: حذف کنکور بدون برنامه ریزی مناسب، افراد با استعداد را خالی از انگیزه می‌کند؛ با حذف کنکور تفاوتی بین شاگرد اول و ضعیف باقی نمی ماند بنابراین باید آزمونی وجود داشته باشد تا روش مناسبی طراحی شود که فرد با استعداد بالا بیاید و در جایگاه مناسب خود قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت سنجش دانش‌آموزان،گفت: اینکه این نوع سنجش تحت عنوان کنکور مناسب است یا خیر و آیا متناسب با روحیه دانش آموزان است و یا استعداد آنها را تباه می کند نتایجی بود که ما با توجه به کنکور موجود به آنها نرسیدیم.

* تعیین سرنوشت دانش آموزان در ۶ ساعت بعد از ۱۲ سال زحمت کشیدن نادرست است

موسوی با بیان اینکه وضعیت کنونی کنکور مناسب نیست و باید تغییر کند، یاد‌آور شد: باید با یک روش مناسب استعدادهای خوب را شناسایی کرد اما وزارت علوم موجود بعید است بتواند ساز و کاری را طراحی کند که بتواند استعداد دانش‌آموزان را در نظر بگیرد.

موسوی تعیین سرنوشت دانش آموزان در ۶ ساعت بعد از ۱۲ سال زحمت کشیدن را نادرست دانست و اظهار داشت: در نظر گرفتن معیارهایی چون معدل، جمع نمرات سال های آخر تحصیل و سابقه دانش آموز و موارد دیگر می توانند جایگزین مناسبی برای کنکور باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول