اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

7 مبتلای به کرونای انگلیسی در پارسیان در قرنطینه هستند/ هنوز موردی از ابتلا به بیماری تب دانگی نداشته‌ایم

به گفته استاندار هرمزگان، 7 نفر در پارسیان از غرب هرمزگان به کرونای انگلیسی شناسایی شده‌اند.

7 مبتلای به کرونای انگلیسی در پارسیان در قرنطینه هستند/ هنوز موردی از ابتلا به بیماری تب دانگی نداشته‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی بعد از ظهر امروز در حاشیه نشستی که به منظور بررسی اقدامات پیشگیرانه در زمینه مبارزه با بیماری‌های واگیردار در استانداری برگزار شد، از شناسایی 9 فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در پارسیان خبر داد و بر رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از انتشار وسیع این بیماری در سطح استان تأکید کرد.

وی افزود:این افراد در قرنطینه هستند و در صورت عدم مراقبت و جدی نگرفتن پروتکل‌ها، زمینه برای انتشار وسیع این بیماری که بسیار خطرناک‌تر از کووید 19 است، فراهم می شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به تردد برخی از شهروندان خوزستانی به پارسیان و قشم برای فعالیت های کاری در این مناطق، گفت: مبادی ورودی شهرستان پارسیان باید با دقت لازم مورد رصد و نظارت قرار بگیرد و تنها در صورت منفی بودن تست کرونا اجازه دارند وارد حوزه استحفاظی استان هرمزگان و محل فعالیت و کسب و کار خود شوند.

وی درباره پشه آئدس و خطرات ناشی از شیوع تب دانگی متأثر از این پشه نیز بیان داشت: این بیماری در بهمن ماه سال گذشته در استان شناسایی شده است و این نوع پشه موجب انتقال بیماری خطرناک تب دانگی می شود که خوشبختانه با انجام بهسازی برخی مناطق و آموزش به مردم محلی و جستجوی خانه به خانه، گسترش این نوع پشه در منطقه کنترل شد اما طی بارندگی دی ماه در بندرکنگ پشه آئدس دوباره مشاهده شده است.

استاندار هرمزگان گفت: لارو این نوع پشه بسیار مقاوم است و حتی در خشکی نیز طی یک یا دوسال زنده می ماند و مناطق مرطوب، لاستیک‌های فرسوده و آب های راکد عمده ترین مناطق رشد این نوع پشه است.

استاندار هرمزگان، پیشگیری را مهمترین اقدام برای کاهش هزینه های بعدی گسترش این نوع پشه عنوان کرد و افزود: ملوانان و افرادی که با کشورهای همسایه مراودت دارند باید اقدامات پیشگیرانه را به‌ویژه در شناورها انجام دهند چرا که خطر فوت ناشی از تب دانگ بسیار بالاست.

دکتر همتی با بیان اینکه بندرلنگه، بندرکنگ و چارک به شدت تحت نظر علوم پزشکی است، تأکید کرد: شهرداری ها و بنادر  باید نسبت به اصلاح و بهسازی مناطقی که مدنظر دانشگاه علوم پزشکی و مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان هاست و امکان گسترش پشه آئدس وجود دارد اقدام کنند و همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

استاندار هرمزگان همچنین از دانشگاه علوم پزشکی خواست اقدامات لازم آموزشی را در راستای افزایش سطح آگاهی عمومی مردم در دستور کار قرار دهد و بر مشارکت دستگاه های اجرایی، اداره کل بنادر و دریانوردی، اتحادیه لنج داران، صنایع و اماکن نظامی  به منظور بهسازی محیط هایی که امکان شیوع پشه آئدس و تب دانگ وجود دارد، تاکید کرد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول