اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هشدار یاوران معروف به مسؤول‌نماها/ رفع مشکلات اقتصادی، آلودگی هوا و احیای زاینده رود را اولویت قرار دهید

عصر امروز همایش یاوران معروف، یاران خرازی به همت مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با حضور مسؤولان استانی و لشکری از جمله امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، دادستان اصفهان و... برگزار شد.

هشدار یاوران معروف به مسؤول‌نماها/ رفع مشکلات اقتصادی، آلودگی هوا و احیای زاینده رود را اولویت قرار دهید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عصر امروز همایش یاوران معروف، یاران خرازی به همت مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با حضور مسؤولان استانی و لشکری از جمله امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، دادستان اصفهان و... برگزار شد.

در گردهمایی یاوران معروف اصفهان، بیانیه مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان خوانده شد.

در این بیانیه آمده است: سپاس خدای را که مردمان متدین و انقلابی را از یکی دیگر از امتحانات خود سرفراز بیرون آورد و جای دارد سجده شکر از این موهبت الهی در سجاده عشق ساییم که پس از گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی ایران انقلابی‌وار در هر صحنه حاضرند تا از هیچ کوششی برای حفظ انقلاب خود و اجرای منویات مقام ولایت فروگذار نیستند.

در ادامه تصریح شد: در همین راستا مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان که درخصوص ابعاد مختلف سلامت، فرهنگ و اقتصاد با وجود بیش از ۶ هزار ناظر تحت عنوان یاوران معروف اقدامات مختلفی انجام داد، حمایت همه‌جانبه از فرمایشات علمای انقلابی و دانشمند خود و لزوم مطالبه‌گری و مبارزه با فساد را بیان و اعلام می‌دارد برای برطرف کردن دغدغه‌های مردم و و رفع نگرانی‌های حاصل از بی‌تدبیری‌ها و توجه نکردن به قوانین تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.

مشکلات اقتصادی، رفع آلودگی هوا و احیای زاینده رود را در اولویت قرار دهید

در این بیانیه هم‌چنین افزوده‌اند: از دستگاه‌های اجرایی، قضایی، امنیتی و نمایندگان مجلس می‌خواهد برطرف شدن مشکلات مردم اعم از معیشتی، فرهنگی، اخلاقی و احیای زاینده رود و رفع آلودگی هوا را اولویت خود قرار داده و با یک کار گروهی و جهادی مردم را شاد کنند‌‌.

در این بیانیه عنوان شده است: ضمن تشکر از مسؤولان خدوم در عرصه‌های مختلف که خالصانه زحمت می‌کشند به آن دسته محدود مسؤول‌نماها که عامدانه و یا جاهلانه سعی در ترویج اباحه‌گری و بی‌بندوباری و به وجود آوردن مشکلات اقتصادی برای مردم دارند، اعلام می‌دارد:

مردم انقلابی فعالیت مسؤولان خود را زیر ذره‌بین دارند و یقیناً در وقت مشخص برخورد مناسب و قانونی و مطالبه‌گری جدی خود را انجام خواهند داد و معیارهای الهی و عزت مردم و انقلاب و شهدا خط قرمز آن‌ها بوده و خواهد بود.

در پایان این بیانیه آمده است: یاوران معروف با توکل به خدا و توسل به ائمه و تبعیت از منویات رهبر عزیز فرزانه انقلاب پشت سر علمای انقلابی خود تا آخر برای مبارزه با فساد ایستاده‌اند.

اهمیت نعمت ولایت

آیت‌الله ابوالحسن مهدوی نیز در این گردهمایی یاوران معروف با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: صراط مستقیم متعلق به کسانی است که خداوند به آن‌ها نعمت داده است، ما هر چه برای نعمت ولایت از خداوند تشکر کنیم کافی نیست.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: نعمت ولایت از بزرگ‌ترین نعمت‌ها است که در رأس آن خداوند ولی ما است؛ او که خالق ما است بر ما ولایت دارد.

وی افزود: اگر خداوند شخصی را ولی قرار داد، شریک او نیست و ولایت مخصوص ذات او نیست و تنها از جانب خداوند به او عطا می‌شود.

مهدوی عنوان کرد: در آیاتی از قرآن کریم گفته شده که خداوند، رسول خدا و کسانی که در رکوع زکات می‌دهند ولی شما هستند، در تاریخ داریم که تمام امامان بر این آیه عمل کردند و لفظ جمع آن به همین دلیل است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: آن چه که باید تأسی کنیم این است که ایمان ما باید به یقین برسد؛ ایمانی که در وجود ما است در حدی نیست که ما را جان‌فشان ولایت کند و به درجه شهدا برسیم.

لزوم همراهی ایمان با یقین

وی بیان داشت: آن ایستادگی که باعث می‌شود از گردنه‌ها عبور کنیم، مسأله یقین است که باید ضمیمه ایمان ما شود.

مهدوی همچنین در توصیف مقام شهادت گفت: در معامله شهادت به ظاهر چیزی داده می‌شود اما به چشم بصیرت هر دو را به دست می‌آورید، به ظاهر جان را داده‌اید اما در واقع نزد پروردگار و امام زمان (عج) می‌روید.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین نعمت، نعمت یقین است که به درجه‌ای می‌رسند که خداوند را با تمام وجود می‌بینند؛ البته مقامی بالاتر از شهادت، یعنی مقام تسلیم و رضایت هم داریم، انسان به یک مقامی می‌تواند برسد که هیچ چیز و حتی شهادت هم طلب نمی‌کند و نمی‌خواهد.

وی تصریح کرد: در امتحان‌ها مشخص می‌شود که چقدر مطیع ولی هستیم به همین دلیل باید دعا کنیم به مقام یقین برسیم، امامان معصوم دو ویژگی صبر بی‌نهایت و یقین داشتند که این دو ویژگی باعث شد خداوند آن‌ها را انتخاب کند؛ امامان معصوم دائما در یقین بودند و مختار بودند که خداوند اختیارشان کرد.

مهدوی ابراز داشت:گوهر وجودی انسان یقین است، رمز وجودی شهدا همین یقین و گوهر وجودی آن‌ها است که او را به جانفشانی و عشق می‌کشانند.

امام جمعه موقت اصفهان هم‌چنین در توصیف اجر امر به معروف و نهی از منکر گفت: واجب مهم ضامن اجرای دین، امر به معروف و نهی از منکر است؛ باید بدون درگیری به این کار پرداخت و تذکر داد.

امر به معروف و نهی از منکر، لازمه جامعه متحد

وی ادامه داد: در حال حاضر به جامعه متحد نیاز داریم که لازمه آن این است که همه ما هم صالح و هم مصلح باشیم؛ به تقوا و نیکی کمک کنیم و به حق که رأس آن خداوند است، توصیه کنیم.

مهدوی عنوان کرد: اگر بخواهیم جامعه پاک داشته باشیم، هم خودمان باید پاک باشیم و هم پاک‌کننده جامعه باشیم، کوتاه نیاییم و تذکر دهیم، راه دست‌یابی به جامعه یکدست این است که نگوییم به ما ربطی ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: اگر همه افراد تذکر دهند و تذکر به مسؤولان که مرحله سوم هستند، منحصر نشود و مرحله اول و دوم رعایت شود، وحدت شکل می‌گیرد

وی تصریح کرد: اقناع فکری که کار پرزحمتی هم است، بر تذکر لسانی مقدم است، فکر افراد را باید تغییر داد تا تغییراتش از درون آغاز شود؛ کار اساسی ما اصلاح فکر است.

مهدوی گفت: وظیفه ما تذکر است اما تذکر تنها به لسان نیست؛ تذکر کتبی هم داریم و برای کسانی که نمی‌توانیم با تذکر لسانی به آن‌ها تذکر دهیم باید آن توصیه را برای او بنویسیم؛ پس از تذکر لسانی و کتبی، تذکر از طریق واسطه و تذکر از طریق کتاب و رسانه هم می‌توان انجام داد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ج۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول