اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

حرکتی جهادی از بانوان کرمانی؛ راه‌اندازی باشگاه رشد و پرورش تخصصی نوجوان

گروهی از بانوان کرمانی که در حوزه کودک و نوجوان تحقیقات زیادی داشته و برخی از آنان از حافظان و قاریان قرآن کریم هم هستند، با توجه به نیاز کنونی کرمان اولین باشگاه رشد و پرورش تخصصی نوجوان استان کرمان را راه‌اندازی کردند.

حرکتی جهادی از بانوان کرمانی؛ راه‌اندازی باشگاه رشد و پرورش تخصصی نوجوان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کودک و نوجوان واژه‌هایی عمیق هستند که گاهی در بین خانواده‌ها کم اهمیت‌تر جلوه می‌کنند، با وجود پیشرفت سریع جوامع، هنوز اما کودکان و نوجوانان آن طور که باید جای خود را در اهمیت خانواده و جامعه باز نکرده و در بسیاری موارد نادیده گرفته می‌شوند که غالبا هم از روی کم آگاهی است.

اگر بخواهیم دقیق به پیشرفت جوامع نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که عامل این توسعه همین کودکان و نوجوان هستند، قشری که بزرگان دینی ما به آن‌ها اهمیت ویژه‌ای داده و والدین آنها را نسبت به مسائل کودکان و نوجوانان حساس کرده است.

کشور ما نیز در راستای همین تاکیدات اولیای دین، تا حدودی وارد این عرصه شد و می‌توان گفت، با وجود همه پیشرفت‌ها، هنوز جای کارِ زیادی دارد.

جای خالیِ این نقش اما در استان کرمان به شکل بزرگتر و پررنگ‌تری احساس می‌شود، که به همت گروهی از افراد دغدغه‌مند، اندک اندک به سمت بهتری می‌کشد تا بتوانند در سال‌های آینده، این نوگلانِ باهوش را به سمت درستی هدایت کنند و زمینه‌ساز تمدنی مهدوی شوند.

این انجمن قرار است اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را هدفمند کرده و آن‌ها را از بازی‌های رایانه‌ای و گوشی‌های هوشمند که ذهن و فکر کوکان را به سمت نامعلومی می‌برد، جدا کند.

همه ما به این باور رسیده‌ایم که کودک باید بازی کند، اما چگونه؟ آیا به هوش هیجانی کودکان خود توجه کرده‌اید؟

گروهی از بانوان کرمانی که درس دین خوانده‌اند و در حوزه کودک و نوجوان تحقیقات زیادی داشته و برخی از آنان از حافظان و قاریان قرآن کریم هم هستند، با توجه به نیاز کنونی کرمان اولین باشگاه رشد و پرورش تخصصی نوجوان استان کرمان را راه‌اندازی و اقدام به کارِ تخصصی در حوزه کودک و نوجوان استان کردند، شاید بتوان گفت این سرآغاز یک حرکت جهادی برای نوجوانان باشد که حداقل کرمان و مسوولان فرهنگی آن را به این موضوع حساس کرده‌اند.

رونمایی از سرود 500 نفری با عنوان «ریحانه‌های سرزمینم»

محدثه عبدالله‌نژاد مدیر و سرپرست این گروه به اهمیت ورود تخصصی به حوزه کودکان و نوجوانان سخن  به میان آورد و با جمله‌ای از رهبر انقلاب یاد آور شد: رهبر معظم انقلاب دغدغه زیادی نسبت به پرورش کودکان و نوجوانان دارند بارها از نگرانی‌های خود فرموده‌اند و در جایی می‌فرمایند «از کودکان و نوجوانان خود غافل نشوید».

وی با تاکید بر اینکه خوراک فرهنگی مناسبی برای کودکان و نوجوانان ما در دسترس نیست و یا شاید بسیار اندک است، گفت: سعی کردیم با تولید محتوا وارد این عرصه شده و نقش خود را داشته باشیم.

عبدالله‌نژآد ادامه داد: محتوا سازی را از اوایل دهه 80 شروع کردیم و اکنون نیز انان را گردآوری و در قالب باشگاه تخصصی رشد و پرورش به نوجوانان ارائه می‌کنیم، این باشگاه قالب‌های متفاوتی دارد که یکی از آنان بخش موسیقی و سرود است که در سال‌های آینده می‌توانیم آثار مثبت آن را ببینیم.

وی پاسداشت زبان فارسی را یکی از مهمترین دلایل برای گروه سرود برشمرد و تصریح کرد: در فرهنگ کلامی ما این هنر است که می‌توانند مانند بسیاری از اقدامات اثربخش باشد.

این فعال فرهنگی استان کرمان عرصه موسیقی و سرود را راهی مطمئن برای ترویج احکام اسلامی و اهداف انقلاب برشمرد و ابراز داشت: سرود یکی از شاخص‌های مهم گروه موسیقی است و هدف ما سرودی است که بار معنایی و مفهومی داشته باشد که مقام معظم رهبری در دیدارشون با شاعران می‌فرمایند « ... ما به سرود نیازداریم ».

عبدالله نژاد ابراز داشت: سرود 500 نفری با عنوان «ریحانه‌های سرزمینم» در ایام‌الله دهه مبارکه فجر در کنار مرقد مطهر سردار آسمانی ضبط و فردا مصادف با میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع) و همزمان با روز پدر، رونمایی می‌شود که امیدواریم پدر معنوی کرمان، شهید سلیمانی این کار را بپذیرند.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول