اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آمریکا دو بالگرد نظامی حامل سلاح و مهمات برای گروه‌های مسلح سوریه فرستاد

خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد که دو بالگرد نظامی آمریکا روز چهارشنبه محموله‌ای از راکت‌های دوش‌پرتاب و گلوله‌های توپخانه‌ای را برای کمک به گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت خود در شرق سوریه تخلیه کردند.

آمریکا دو بالگرد نظامی حامل سلاح و مهمات برای گروه‌های مسلح سوریه فرستاد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای آمریکایی محموله‌ای از گلوله‌های توپخانه‌ای و راکت‌های دوش پرتاب را از طریق دو بالگرد نظامی به پایگاه غیرقانونی خود در «الشدادی» در جنوب شرق استان «الحسکه» در شمال شرق سوریه منتقل کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی گزارش داد که دو بالگرد نظامی متعلق به نظامیان اشغالگر آمریکا در پایگاه الشدادی فرود آمدند و محموله‌های خود را که شامل گلوله‌های توپخانه‌ای و موشک‌های دوش پرتاب بود در آنجا تخلیه کردند.

سانا گفت: این اقدام آمریکا در چارچوب تقویت پایگاه‌هایش و تضمین حمایت مستمر آنها از گروه‌های تروریستی است که تحت فرمان آن فعالیت می‌کنند.

نظامیان آمریکا با همکاری شبه نظامیان کُرد عضو گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) میدان‌های نفتی در منطقه شرق سوریه را در اشغال خود دارند و طی ماه‌های اخیر به منظور سرقت نفت این منطقه و تقویت پایگا‌های خود هزاران کامیون حامل تجهیزات نظامی و لجستیک را از عراق به آنجا رساندند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا هم بارها گفته بود که هدف از حضور نیروهای این کشور در سوریه، استفاده از چاه‌های نفتی این کشور است.

خبرگزاری سانا چند روز پیش نیز گزارش داد که نیروهای آمریکایی بر ایجاد یک پایگاه نظامی جدید در منطقه «الیعربیه» در ریف الحسکه شرقی حضور داشته و اقدام به انتقال سلاح و تجهیزات پشتیبانی به این پایگاه کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول