اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

حدود ۴۰ درصد از آزادراه غدیر در شهرستان ری/ نقش بسزایی در کاهش زمان سفر دارد

معاون استاندار تهران با بیان اینکه حدود ۶۰ کیلومتر از آزادراه غدیر در محدوده سرزمینی شهرستان ری قرار دارد، گفت: راه‌اندازی این آزادراه ترانزیتی، کاهش زمان سفر و ترافیک عبوری، کاهش آلودگی هوا همچنین افزایش ایمنی تردد را به‌همراه دارد.

حدود ۴۰ درصد از  آزادراه غدیر در شهرستان ری/ نقش بسزایی در کاهش زمان سفر دارد

حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ری با اشاره به به افتتاح آزادراه غدیر اظهار کرد: آزادراه غدیر به‌عنوان کریدور ترانزیتی شرق به غرب و بالعکس همزمان با سالروز ولادت حضرت علی(ع) توسط رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی گفت: این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر است که از آبیک در استان قزوین شروع و پس از عبور از استان‌های البرز و مرکزی در استان تهران پایان و سپس به گرمسار متصل می‌شود که حدود ۶۰ کیلومتر از این مسیر در محدوده سرزمینی شهرستان ری قرار دارد.

معاون استاندار تهران ادامه داد: آزادراه غدیر با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) احداث شده است که راه‌اندازی این آزادراه ترانزیتی، کاهش زمان سفر و ترافیک عبوری، کاهش آلودگی هوا و همچنین افزایش ایمنی تردد را به‌همراه دارد.

توکلی با اشاره به اینکه شهرستان ری مسیر تردد ۱۷ استان است، بیان کرد: با توجه به حجم خودروهای عبوری از محورهای شهرستان ری، افتتاح آزادراه غدیر تأثیر بسزایی در کاهش زمان سفر دارد و حدود ۲ساعت برای خودروهای سنگین و ۹۰ دقیقه برای خودروهای سبک زمان سفر کاهش می‌یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بزرگراه  آزادگان به‌ عنوان کمربندی اول تهران در شمال شهرستان ری، کمربندی دوم تهران از محور امام رضا (ع) تا اتوبان تهران- قم و ۶۰ کیلومتر از آزادراه غدیر به‌ عنوان کمربندی سوم تهران در محدوده شهرستان ری، در توزیع ترافیک بزرگراه‌های منتهی به ری و تهران نقش بسزایی دارند.

انتهای پیام/ ۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول