اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گزارش فارس از بارش برف در گیلان/تمامی راه‌های مواصلاتی باز است

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان اکیپ‌های راهداری در قالب ۶۰ پایگاه همچنان در تمامی محورهای اصلی و کوهستانی استان حضور و فعالیت داشته و تمامی راه‌های مواصلاتی استان باز است.

گزارش فارس از بارش برف در گیلان/تمامی راه‌های مواصلاتی باز است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی گیلان، نزولات آسمانی از شب گذشته در گیلان آغازشده و در اقصی نقاط استان با شدت و ضعف همچنان در جریان است.

این سامانه بارشی از اوایل وقت امروز به شکل برف در ارتفاعات وارد گیلان شده و بر اساس آخرین رصدهای هواشناسی بارش برف با شدت و ضعف در دامنه‌ها و شهرهای غربی استان در حال باریدن است.

پیرو تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری تمامی دستگاه‌های خدمات رسان اعم از راهداری و هلال‌احمر در تمامی محورهای مواصلاتی و برف خیز استان حضورداشته و عملیات برف‌روبی در حال اجرا است.

به گفته سازمان هواشناسی در شهرستان آستارا تاکنون ۱۰ الی ۱۵، ارتفاعات تالش ۲۵، محور فومن به ماسوله و سیاهکل به دیلمان ۲۰ سانتی‌متر برف باریده و بارش‌ها کماکان ادامه دارد.

همچنین در جیرنده بخش مرکزی عمارلو کولاک شدید برف با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت در جریان بوده و کار برای عملیات برف‌روبی در آن مسیر به‌سختی و کندی در حال انجام است.

از اواخر دیشب تمامی اکیپ‌های راهداری شامل ۵۴۵ راهدار گیلانی در قالب ۶۰ اکیپ و ۳۵۱ انواع ماشین‌آلات در  تمامی محورهای برف‌خیز استان حضور فعال داشته و این عملیات کماکان در جریان است.

به گفته مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان یک‌هزار رابط بحران در چند روز گذشته به‌صورت تصویری و اینترنتی با یکدیگر در ارتباط هستند که این اتفاق فرخنده برای نخستین بار در حوزه مدیریت بحران در حال انجام است.

بنابر اعلام فریبرز مرادی اکیپ‌های راهداری در قالب ۶۰ پایگاه همچنان در تمامی محورهای اصلی و کوهستانی استان حضورداشته و با پیگیری‌های صورت گرفته ۱۲۰ دستگاه ماشین‌آلات از بخش خصوصی ناوگان راهداری افزوده‌شده و تمامی راه‌های مواصلاتی استان باز است.

همچنین اداره کل مسکن و شهرسازی، راهداری و اداره کل صمت موظف هستند تمامی امکانات خود را در اختیار ستاد مدیریت بحران در تمامی شهرستان‌های استان قرار داده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

یکی از عمده نگرانی‌ها در هنگام مواجه‌شدن با بارش برف بسته بودن راه‌های روستایی آن‌هم به دلیل صعب‌العبور بودن برخی از مناطق است، پیرو هماهنگی‌های صورت گرفته با دهیاری‌ها ۳۵۰ دستگاه تراکتور بخش کشاورزی در اختیار تمامی دهیاری‌های سطح استان قرار گفته است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان تمامی شهرداری‌های این استان به دستگاه تیغه برف‌روب مجهز شده و خدمات‌رسانی در گیلان به بهترین نحو در حال انجام است.

سامانه بارشی فعال‌شده در گیلان تا امشب و فردا به‌تناوب در گیلان ادامه داشته ولی بر اساس اعلام هواشناسی از فردا انتظار کاهش ناپایداری در گیلان وجود داشته و در اواخر پنجشنبه این سامانه به‌طورکلی از استان خارج و در روز جمعه کاهش ابر در بخش‌های غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

از اواخر روز جمعه و شنبه پدیده یخبندان در گیلان پیش‌بینی‌شده و از همین رو ستاد مدیریت بحران استان و راهداری تصمیمات لازم در خصوص نمک‌پاشی در سطح استان را در  دستور کار قراردادند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول