اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

غربالگری ۷۴ درصد مردم اصفهان در طرح شهید سلیمانی

سخنگوی قرارگاه شهید سلیمانی گفت: تا کنون در سطح استان ۷۱ درصد جمعیت و در سطح شهر ۷۴ درصد مورد غربالگری قرار گرفتند که این درصد در سطح خانوار در استان ۶۶ درصد و در شهر ۷۱ درصد می‌باشد.

غربالگری ۷۴ درصد مردم اصفهان در طرح شهید سلیمانی

علی قمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: این طرح از اول آذر ماه ۱۳۹۹ کلید خورد و در حال حاضر تقریبا رو به اتمام است و در بسیاری از پایگاه‌های استان به پایان رسیده است.

سخنگوی قرارگاه شهید سلیمانی تصریح کرد: در حوزه استان اصفهان که شامل شهر اصفهان ، کاشان و آران‌و‌بیدگل است از تعداد ۱ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۸۵۰ خانوار طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، ۱ میلیون و ۷۲ هزار و ۴۰۸ و در شهر اصفهان از ۱ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۶۷۸ خانوار، ۱ میلیون و ۳۶ هزار و ۴۰۸ خانواده بازدید شده اند که جمعیت این آمار در سطح استان شامل ۳ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۲۹۵ نفر و  در شهر اصفهان ۳ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۵۹۵ نفر می‌شود.

وی ادامه داد: آمار مبتلایان در این مجموعه در سطح استان ۴۳ هزار و ۵۱۸ نفر و در سطح شهر ۴۳ هزار و ۳۲۳ نفر می باشد؛ تا کنون در سطح استان ۷۱ درصد جمعیت و در سطح شهر ۷۴ درصد مورد غربالگری قرار گرفتند که این درصد در سطح خانوار در استان ۶۶ درصد و در شهر ۷۱ درصد می‌باشد.

قمیان در خصوص اهدای بسته‌های معیشتی-بهداشتی توضیح داد: تعداد بسته های بهداشتی تحویلی در سطح استان ۱۷۷هزار و ۹۲۷ و در سطح شهر ۱۳۲ هزار و ۹۲۷ بسته می‌باشد؛ بسته‌های معیشتی تحویلی در سطح استان شامل ۱۱۱ هزار و ۹۸۵ بسته و در سطح شهر ۱۰۵ هزار و ۴۸۵ عدد است و سایر بسته‌های معیشتی نیز در استان به تعداد ۷۵ هزار و ۳۱ مورد و در شهر ۷۴ هزار و ۵۷۱ عدد است.

سخنگوی قرارگاه شهید سلیمانی تصریح کرد: در سطح نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، در استان از ۵۹ هزار و ۸۷ صنف و در شهر اصفهان از ۵۷ هزار و ۷۴۷ صنف بازدید صورت گرفت و در بحث توصیه و ارشاد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان به ۴۳۱ هزار و ۳۹۲ نفر و در شهر به ۴۲۷ هزار و ۷۲۲ نفر سر زده شد و این فعالیت ها از این به بعد هم ادامه خواهد داشت.

وی گفت: مرحله اول طرح قرارگاه شهید سلیمانی و طرح سلامت محله توسط سپاه پاسداران انجام شد و در مرحله دوم معاونت بهداشت و درمان، بیمارانی که توسط سپاه شناسایی شده اند را رصد و بررسی می کنند و این مرحله از ماموریت تقریبا به بهداشت و درمان واگذار شد ولی در مرحله شناسایی و غربالگری نزدیک به ۹۰ درصد مسؤولیت بدست سپاه و بسیج و با کمک خانه‌های بهداشت بود.

وی افزود: در حال حاضر طرح غربالگری رو به پایان است و افراد کمی برای غربالگری مراجعه می کنند و افراد شناسایی شده به چرخه درمان معرفی شدند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول