اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

وزارت خارجه آمریکا: اموال ایران در کره جنوبی هنوز آزاد نشده است

وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه سئول و واشنگتن در حال انجام مشورت‌هایی برای آزادسازی احتمالی اموال بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی هستند، اما تاکید کرد که هنوز هیچ بخشی از این اموال آزاد نشده است.

وزارت خارجه آمریکا: اموال ایران در کره جنوبی هنوز آزاد نشده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده شامگاه چهارشنبه گفت که واشنگتن و سئول برای آزادسازی احتمالی اموال بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی، در حال رایزنی هستند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، پرایس با تاکید بر اینکه هنوز هیچ بخشی از اموال ایران در کره جنوبی آزاد نشده، گفت: «دولت کره جنوبی واضح گفته است که ۱ میلیارد دلار از پول‌های ایران را هنوز آزاد نکرده است».

وی طی نشست خبری روزانه در مقر وزارت خارجه آمریکا توضیح داد: «ما در حال انجام مباحثاتی با کره جنوبی هستیم. می‌دانمم که وزارت خارجه آنها در این باره بیانیه‌ای صادر و تصریح کرده که اموال بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی فقط بعد از مشورت با ایالات متحده آزاد می‌شوند».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه سئول یک متحد نزدیک برای طرح‌های تحریمی واشنگتن است، تصریح کرد: «کره جنوبی نقش مهمی در اجرای تحریم‌ها دارد، نه فقط علیه ایران بلکه علیه کره شمالی».

به نوشته یونهاپ، پرایس همچنین افزود: «این‌ها مسائلی هستند که می‌خواهیم در چارچوب دیپلماسی بر سر آنها به بحث بنشینیم نه اینکه در چارچوپ صحبت در تریبون‌ها مطرح کنیم».

«چونگ اوی یونگ» وزیر امور خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه در تماس تلفنی با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی خود گفت، سئول به تلاش جدی خود برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در این کشور ادامه می‌دهد.

یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی نیز در تاریخ پانزدهم بهمن ماه گفته بود مباحثات با آمریکا برای آزادسازی اموال بلوکه‌شده ایران در بانک‌های این کشور جهت پرداخت بدهی تهران به سازمان ملل در حال نهایی شدن است. (جزئیات بیشتر)

چندی پیش، اتاق بازرگانی ایران رقم این پول که در دو بانک کره جنوبی نگهداری می‌شوند را ۸ میلیارد و ۵۰۰ هزار دلار اعلام کرده بود. مقام‌های ایران پیشتر گفته‌اند سئول علاوه بر خودداری از آزادسازی این منابع مالی بابت نگهداری آنها پول هم مطالبه کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول