اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

خانه‌ای به عشق پدر، برای پدر

سحرگاهان، صدای خش‌خش برگ‌های روی زمین توجهش را به خود جلب کرد، خط ممتد سفید وسط خیابان را نشانه گرفت و به نقش و نگار جارو دستی روی زمین گوش سپرد، زمزمه‌ای زیر لب در حلزون گوشش پیچید و نوای دلنشینِ بر لب که حکایت از ذکر یا علی داشت.

خانه‌ای به عشق پدر، برای پدر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، لباس نارنجی‌اش در گرگ‌ و‌ میش سحر برق می‌زد و دستان پینه بسته‌اش خبر از تحمل سرد و گرم روزگار می‌داد.

بی‌تفاوت به اطراف و غرق در افکارش پیش می‌رفت و شاید به لقمه نانی می‌اندیشید که با آن باید از همسر و فرزندانش پذیرایی کند. در گوشه خیالش سفره میچید، سفره‌ای به وسعت همان آلونک سه در چهاری که در آن روز را به شب و شب را صبح می‌رسانند.

گوشه دلش اما روشن است، همان کورسوی امیدی که هیچ‌گاه نباید خاموش شود، حالا چیزی باقی نمانده است تا در محفلی پر رونق‌تر روزگار بگذرانند.

قول داده‌اند ۱۳ رجب که شد خانه را تحویل دهند، خانه‌ای به وسعت دریا، خانه‌ای به گرمی محبت و خانه‌ای به عشق پدر، برای پدر...

پویا هستند و جوان، شور و شوق شهادت در سر می‌پرورانند، آجر بلند می‌کنند و سیمان می‌ریزند، سر کلاس درس حاضر می‌شوند و امتحان می‌دهند، اما خارج از درس و مدرسه و دانشگاه در آزمونی سخت‌تر شرکت کرده‌ و به نظر می‌رسد با نمره‌ای خوب قبول شده‌اند.

جوانان و نوجوانان این مرز و بوم خوب امتحان‌شان را پس داده‌اند، آزمونی به بزرگی جهاد و برای جهاد، همان جهادی که همت بالا می‌طلبد و عزمی راسخ می‌خواهد تا بدون داشتن چشم امید آنچه را در توان داری در بوته آزمایش نهاده و نتیجه را در نشاندن لبخند رضایت بر چهره گرفته‌ای بپنداری.

آری، الوعده وفا، ۱۳ رجب است و روز موعود فرا رسید، در دلش ولولایی است که نگو و نپرس، حالا همان کورسوی امید خودش را نشان داده و همت جهادی گروهی از جوانان همین دیار خانه‌ای ۱۲۰ متری دست و پا کرده‌ است تا رفتگر ماجرا سرش را بالا بگیرد و نان شرافتش را با خیال آسوده در سفره‌ای بنشاند که با توکل گسترده شده است.

این‌بار هم پای گروه مدینه در میان است، گروه بلندهمتی از دیار فارس که مدت‌ها است روستای دهک را برای خانه‌سازی نشانه رفته و شب و روز نمی شناسد.

دانش‌آموزان و دانشجویانی که اوقات فراغت‌شان را مشغول خانه سازی می‌شوند تا گرد محرومیت را از چهره‌ای بزدایند و به جایش لبخند مهربانی بنشانند.

این بار هم خانواده‌ای شش نفره که در یک آلونک سه در چهار زندگی می‌کردند به یاری مولایمان علی و با اراده فولادی جوانان مدینه در روز میلادش صاحبخانه می‌شوند.

خانه‌ای که به گفته مسئول قرارگاه مدینه‌النبی به عشق پدر و به نام پدر برای حفظ کرامت پدر و در روز پدر به یک خانواده در روستای دهک دولت‌آباد از توابع شهرستان شیراز هدیه می‌شود.

به گفته سعید منفرد این خانه ۱۲۰ متر متراژ دارد و از محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی با بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برای این خانواده ساخته و تجهیز شده است.

برق در چشمانش را می‌شود به خوبی دید، رویایی که به واسطه زلالی نیت و تلاش برای روزی حلال زود و خوب محقق شد.

آری کمک کردن نه پول می‌خواد و نه ثروت، تفکری عمیق می‌خواد و دلی به وسعت دریا، اندیشه‌ای که گره‌گشا باشد و برای رضایت حق قدم از قدم بردارد که بدون شک اجری غیر قابل انکار دارد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول