اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

شیرین‌سازی آب دریای عمان برای شرق کشور/بهره برداری از هزار کیلومتر آزادراه

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در سال جاری 220 کیلومتر آزادراه در کشور به بهره برداری رسید، گفت: بهره برداری از پروژه‌های آب و راه از جمله افتخارات دولت است که سعی داریم با بهره برداری از پروژه‌های زیرساختی و بهبود شرایط مدیریت دولت را به دولت جدید تحویل دهیم.

شیرین‌سازی آب دریای عمان برای شرق کشور/بهره برداری از هزار کیلومتر آزادراه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسن روحانی، رئیس جمهور، صبح امروز در آئین افتتاح پروژه آزادراه غدیر که به صورت ویدئوکنفرانس به دستور وی به بهره برداری رسید، گفت: این آزادراه با تسهیل در ارتباط تهران با چند شهر و استان، توانسته در راستای تحقق اصل ۴۸ قانون اساسی و سیاست‌های کلی و به منظور توزیع و استفاده متوازن و عادلانه امکانات و خدمات کشور، نقش مهمی در رفع تبعیض و ارتقای سطح زندگی مناطق کمتر توسعه‌یافته و تحقق پیشرفت و عدالت در کشور داشته باشد.

رئیس جمهور بیان کرد: چنین پروژه‌هایی، علاوه بر توسعه مناطق محروم پیرامون استان‌های همجوار طرح، می‌توانند گام مهمی در جهت توسعه پایدار روستایی، گسترش خدمات عمومی و محرومیت‌زدایی و در نتیجه ایجاد مهاجرت معکوس باشند.

وی در خصوص کاهش زمان و هزینه سفر با افتتاح آزادراه غدیر، اظهار کرد: این طرح سبب کاهش هزینه و زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک به طور متوسط ۹۰ دقیقه و برای خودروهای نیمه‌سنگین به طور متوسط ۱۱۰ دقیقه می‌شود که این موضوع صرفه‌جویی در سوختی معادل ۷۰۰ میلیون لیتر بنزین و هزار و ۶۰۰ میلیون لیتر گازوئیل را در بیست سال اول بهره‌برداری به همراه دارد.

روحانی با بیان اینکه بسیار خوشحالیم که این پروژه در طول مدت 5 ساله و طبق برنامه ریزی به بهره برداری رسید، اظهار کرد: این پروژه 5 و نیم کیلومتر پل دارد و از مناطق مختلف عبور می‌کند که بدون شک برای مردم ایران رفاه، آسایش، سلامتی و امنیت را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از پروژه به کاهش مصرف سوخت و وقت مردم منجر خواهد شد، افزود: پروژه غدیر راه ترانزیتی شرق به غرب و به جنوب را تأمین می‌کند.

بهره برداری از 220 کیلومتر آزادراه در سال 99

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال 220 کیلومتر آزادراه در یک سال افتتاح شده است که 2.5 برابر افتتاح آزادراه در کشور است، تصریح کرد: این اقدام علیرغم تمام فشارهای حداکثری تحریم‌ها اتفاق افتاده است که این موفقیت را مدیون فرامین مقام معظم رهبری هستیم؛ همچنین ایستادگی مردم و همدلی آن‌ها با دولت به ما کمک شایانی داشته است.

وی با اشاره به اینکه دولت به سمت جذب سرمایه بخش خصوصی اقدام کرده است، تصریح کرد: پیش از این دولت برای اجرای پروژه‌ها اقدام و بخش خصوصی را شریک می‌کرد اما در پروژه فوق شاهدیم که پروژه با مشارکت 70 درصدی مردم و 30 درصدی دولت به ثمر نشسته است.

دولت باید طراحی و اولویت بندی کند و از مردم برای اجرای پروژه ها اقدام کنند، بانک و بازار سرمایه همان پول مردم است که ما سعی داریم با جذب سرمایه مردم به همان مردم ارائه خدمات داشته باشیم.

به گفته این مقام مسؤول تا پایان عمر دولت هزار کیلومتر آزادراه ساخته و به بهره برداری خواهد رسید، این درحالی است که در رژیم پهلوی گذشته 346 کیلومتر پروژه به بهره برداری رسیده است؛ این آمار از ابتدای پیروزی انقلاب تا آغاز دولت تدبیر امید نیز حدود هزار و 300 کیلومتر بوده است.

خبر خوب برای استان‌های شرقی کشور

وی در بخش دیگری اظهار کرد: دولت به زودی در منطقه شرق کشور نیز طرح آبرسانی را اجرایی خواهد ساخت که در مرحله ابتدایی اجرای این طرح آب دریای عمان به سیرجان رسید و مرحله بعدی که به زودی افتتاح خواهد شد، شیرین سازی آب دریا است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: با اجرای این طرح به غیر از استان‌های کرمان و یزد، برای اصفهان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان آبرسانی برنامه ریزی و طرح کلی نهایی شده است تا با اجرای آن شرق کشور حیات جدید پیدا کند.

روحانی در بخش پایانی با بیان اینکه غرب کشور نیز با احداث سدهای فراوان و کانال کشی‌ها حیات جدید یافته است، تصریح کرد: پروژه‌های آب و راه افتخارات این دولت است که تا پایان عمر دولت به فعالیت و بهره برداری از چنین پروژه‌هایی ادامه خواهیم داد تا کشور را با وضعیت مناسبی به دولت جدید تحویل دهیم.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول