اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

سلام بر «علی»؛ مهربان‌ترین پدر خلقت!

سلام بر علی (ع)؛ مهربانترین پدر خلقت؛ مَثل عدالت و مثال شجاعت، قائمه ولایت و خاتمه وصایت، او که بی انتهاترین عطوفت را به یتیمان ارزانی می‌کرد و دستان گرم و نگاه سراسر مهرش، التیام بخش خاطر رنجیده بی پناهان بود.

سلام بر «علی»؛ مهربان‌ترین پدر خلقت!

گروه جامعه خبرگزاری فارس-محمد تاجیک: امروز سیزدهم رجب، زاد روز تجسم بی بدیل رأفت و مهربانی و اولین خورشید امامت،مولای عالمین، حضرت علی (ع) است.

امروز را به نام پدر نامیده‌اند؛چراکه مزین به زاد روز مهربانترین پدر دنیا، اسطوره پارسایی و استوانه شکیبایی است؛ مَثل عدالت و مثال شجاعت، قائمه ولایت و خاتمه وصایت، اسوه بی بدیل مردانگی و شجاعت و خانه زاد خداوند است؛ همو که در اوج قدرت و صلابت در برابر اهریمنان، بی انتهاترین عطوفت را به نیازمندان و یتیمان ارزانی می‌کرد و دستان گرم و نگاه سراسر مهر و عطوفت او، التیام بخش خاطر رنجیده ایتام بی پناه بود.

واژه پدر اگرچه ترکیب سه حرف است، اما دنیا دنیا مفهوم و معنای گران سنگ در خود دارد! او که دستان پر مهرش گرم ترین حرارت و انرژی بخش ترین منبع است. نامش زیباترین کلید واژه کتاب زندگی است، سایه وجودش بهترین پناهگاه و مطمئن ترین ملجا است؛صلابت نگاه او همچو  خورشید روشن کننده مسیر پرتلاطم زندگی است و دستان زمخت و اما پر حرارت او نشانی از مردانگی! 

پدر را گرامی می‌داریم تا با حرمت نگهداشتن او، باب رحمت و گشایش و مغفرت خداوند را به روی خود بگشاییم و برکت بی انتهای خالق را در پرتو رضایت او بدست آوریم.

اگر بخواهی از بزرگی و عظمتش بگویی! دنیا حرف را باید به صف کنی و ورق‌ها از آن پُر کرده  تا شاید بتوانی اندکی بزرگی او را توصیف کنی!

از پدر می‌گویم! او که جسمش در زمین است و بزرگی روحش با آسمان‌ها گره خورده !وجودش مایه عزت و غرور توست و برق نگاهش، نیرومند ترین مولد حیات!صلابت و ابهت او همچو کوه است و عطوفتش بی حد و مانند!

وقتی صبحگاهان از خانه می‌رود، به تلاش او دل می‌بندیم و آن زمان که با تن خسته باز می گردد، تنها امیدواریمان به ادامه زندگی است !

آن زمان که در هیاهوی زندگی درمانده و مضطر می‌شویم،صدای پُر صلابت و کلام حکیمانه او امیدوارمان می‌کند.دعای سحرگاهی او بر سجده نماز راه گشا ترین کلید سعادت است و خم به ابرو و دل رنجیده‌اش، نگون بخت‌ترین دوره زندگی! قدر و منزلتش را پاس داشته و همچو پروانه‌ای بر گرداگرد شمع وجودش باشیم.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول