اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

نخستین برف زمستانی «کوهبنان» را سفیدپوش کرد

از سحرگاه امروز پنج‌شنبه نخستین برف زمستانی شهرستان کوهبنان را سفیدپوش کرد.

نخستین برف زمستانی «کوهبنان» را سفیدپوش کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، از بامداد امروز کوهبنان شاهد بارش نخستین برف در سال جاری بود که همچنان نیز ادامه دارد، البته نزول این نعمت الهی موجی از خوشحالی و شادمانی در بین کشاورزان و دامداران شهرستان را در پی داشت.

پس از سال‌ها خشکسالی و کاهش نزولات جوی بارش اولین برف زمستانی موجب شد مردم کوهبنان خصوصا کشاورزان سجده شکر به درگاه حضرت احدیت به‌جا آورند و از خالق هستی به‌واسطه نزول رحمت الهی سپاسگزاری کنند.

حسین سالاری فرماندار کوهبنان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی کوهبنان که از ساعت ۵ صبح آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط جوی و احتمال بارش برف و مه‌گرفتگی در مسیرهای ارتباطی اکیپ‌های راهداری از شب گذشته در محورهای برف‌گیر شهرستان خصوصا در گردنه‌های منطقه معدن اصلی مستقر و در حال انجام عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی هستند البته محور «کوهبنان به زرند » علی‌رغم بارش برف باز بوده و تردد در آن به کندی برقرار است.

فرماندار کوهبنان تاکید کرد: با توجه به کوهستانی بودن شهرستان و صعب‌العبوربودن منطقه، تمام محورهای کوهستانی کوهبنان دچار لغزندگی و یخ‌زدگی شده است و رانندگان باید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تردد کنند.

وی بیان داشت: از نخستین لحظات شروع برف اعضای ستاد بحران شهرستان با تمام تجهیزات و امکانات خوردویی به‌صورت آماده‌باش هستند تا در صورت نیاز خدمت‌رسانی داشته باشند.

سالاری تصریح کرد: تیم‌های امدادی به مناطق روستایی و صعب‌العبور روستایی اعزام شدند تا در صورت نیاز به رانندگان عبوری و مردم گرفتار در مناطق روستایی امدادرسانی داشته باشند.

وی ابراز داشت: نیروهای امدادی هلال‌احمر، بهداشت و درمان، پلیس۱۱۰، راهنمایی و رانندگی، شهرداری، ادارات راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، برق، مخابرات، گازشهری، آبفای شهرستان و.... به‌صورت آماده‌باش هستند تا در صورت نیاز خدمت‌رسانی به‌موقع و مطلوب داشته باشند.

فرماندار کوهبنان تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی همشهریان کوهبنانی از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کنند تا خدای نکرده دچار مشکل نشوند.

وی خاطر نشان کرد: مردم شهرستان که بنا به ضرورت و مسافرانی که قصد تردد از جاده‌های شهرستان را دارند حتما به زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی مجهز باشند و لباس گرم و‌ ملزومات مورد نیاز را به همراه داشته باشند.

سالاری ابراز داشت: کسانی که قصد تردد در جاده‌های استان کرمان و یا قصد عزیمت به سمت استان یزد را دارند قبل از عزیمت طی تماس با شمارهای مربوطه از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

وی بیان داشت: همشهریان کوهبنانی و رانندگان عبوری در صورت هر گونه سوال و یا در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکل مراتب را با شماره ۰۳۴۳۳۴۹۴۵۳۲ ستاد بحران شهرستان کوهبنان در میان بگذارند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن از امدادرسانی نیروهای امدادی بهره‌مند شوند.

فرماندار کوهبنان در پایان از شهروندان کوهبنانی درخواست کرد با توجه به شرایط جوی و حاکم‌شدن موج سرما در کاهش مصرف گاز خانگی و خاموش کردن وسایل گازسوز غیر ضرور مبادرت داشته باشند تا شاهد افت و قطع گاز در این شرایط نباشیم.

انتهای پیام ۸۰۰۱۲/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول