اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

جای خالی مرغ در ۳ کشتارگاه خراسان رضوی/ شغل ۳۰۰۰ نفر در استان در خطر تعطیلی است

دبیر انجمن کشتارگاه‌های طیور صنعتی خراسان رضوی با اشاره به این نکته که سه کشتارگاه خراسان رضوی شب گذشته بدون مرغ ماندند، گفت: این کشتارگاه‌ها آماده به کار بودند؛ اما کشتارکن‌ها مرغی تحویل این مراکز ندادند.

جای خالی مرغ در ۳ کشتارگاه خراسان رضوی/ شغل ۳۰۰۰ نفر در استان در خطر تعطیلی است

روح‌الایمن محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در خصوص خبرتعطیلی بزرگترین کشتارگاه شرق کشور، ابراز کرد: شب گذشته ۲ تا ۳ کشتارگاه‌ در خراسان رضوی به دلیل اینکه کشتارکن‌ها مرغ را تحویل این مراکز ندادند، بدون بار ماندند.

دبیر انجمن کشتارگاه‌های طیور صنعتی خراسان رضوی تشریح کرد: خرید مرغ به این صورت است که کشتارگاه‌ها مرغ را از مرغدار خرید نمی‌کنند، بلکه افرادی به نام کشتارکن(واسطه) در استان وجود دارند که مرغ را از مرغدار خرید و به کشتارگاه‌ها تحویل و کشتارگاه‌ها به صورت دستمزدی مرغ را کشتار و در نهایت مرغ در سطح شهر توزیع می‌شود.

وی با اشاره به این نکته که در حال حاضر قیمت مرغ زنده مصوب ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان و در بازار آزاد حدود ۱۸ هزار تومان است، خاطرنشان کرد: باوجود اینکه اکثر مرغداری‌ها دان یارانه‌ای دریافت کردند؛ اما مرغ زنده ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومانی را به کشتارکن‌ها نمی‌دهند و همین مسئله سبب شده که مرغ به کشتارگاه‌ها نیاید.

محمدپور ابراز کرد: در حال حاضر ۱۴ کشتارگاه در خراسان رضوی وجود دارد که در مجموع برای حدود سه هزار نفر اشتغالزایی کردند؛ اما متاسفانه اکثر این واحدها در وضعیت نامناسبی قرار دارند و در این شب عیدی نمی‌توانیم حقوق و دستمزد آنان را فراهم کنیم.

خروج مرغ زنده از خراسان رضوی به دیگر استان‌ها 

دبیر انجمن کشتارگاه‌های طیور صنعتی خراسان رضوی به خروج مرغ زنده از استان اشاره و علت این امر را بالا بودن قیمت مرغ زنده در دیگر استان‌ها دانست و گفت: از این وضعیت نگران هستیم؛ چراکه مجموع کشتارگاه‌ها آمادگی کار دارند؛ اما مرغی وجود ندارد که در صورت ادامه این روند احتمال تعطیلی وجود دارد.

کرونا حجم کار کشتارگاه‌ها را به یک سوم رساند

وی به مکاتبه‌ای که روز گذشته در این خصوص با استانداری انجام شده اشاره و در خصوص زمان ایجاد این مشکل، خاطرنشان کرد: در بحث کشتارگاه‌ها از ابتدای سال با این مشکل مواجه هستیم و بحث کرونا یکی از مسائل بود که حجم کشتار را پایین آورد و حجم کار را به یک سوم رساند و پس از آن مدتی مرغ بود؛ اما قیمت از ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان پایین آمد به همین دلیل جوجه‌ریزی انجام نمی‌شد، همچنین مدتی به دلیل نبود نهاده دولتی جوجه‌ریزی انجام نمی‌شد و امروز هم مرغ وجود ندارد و این سبب شده بیشترین فشار به ما وارد شود.

محمدپور به اشتغال بالا و پایداری که کشتارگاه‌ها ایجاد کرده‌اند اشاره کرد و افزود: در حال حاضر هر کشتارگاه به صورت متوسط برای ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرده است، آن هم اشتغالی که همیشه ثابت است و مانند دیگر کارخانجات نیست که در صورت کاهش کار تعدیل نیرو کنیم.

دبیر انجمن کشتارگاه‌های طیور صنعتی خراسان رضوی در ادامه سخنان خود با بیان این نکته که در جلسات اعلام شده که تولید مرغ در این استان کم نیست و روزی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن مرغ زنده موجود هست،خاطرنشان کرد: متاسفانه در خراسان رضوی کشتارگاه‌ها اصل قرار نگرفتند در برخی از استان‌ها که به کشتارگاه‌ها اهمیت دادند، کشتارگاه‌ها جوابگوی بازار هستند.

وی تصریح کرد: در خراسان رضوی کشتارکن‌ها(واسطه‌ها) در راس قرار گرفتند که همین امر سبب شده زمانی که برایشان مقرون به صرفه است بازار را تامین کنند؛ اما زمانی که قیمت مرغ کاهش می‌یابد آنان مرغ را وارد بازار نمی‌کنند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول