اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا؛ پلیس‌های قاتل شهروند سیاهپوست تبرئه و مردم خشمگین شدند

اقدام هیأت منصفه شهر «راچستر» ایالت نیویورک در تبرئه افسران پلیس قاتل یک شهروند سیاهپوست آمریکا، بار دیگر خشم آمریکایی‌ها را برانگیخت و آنها را به خیابان‌های این شهر کشاند.

آمریکا؛ پلیس‌های قاتل شهروند سیاهپوست تبرئه و مردم خشمگین شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از اقدام هیأت منصفه‌ در خودداری از اعلام جرم علیه افسران پلیس آمریکایی که با اقدام سال گذشته خود موجب مرگ «دانیل پرود» شهروند ۴۱ ساله آمریکایی شدند، معترضان آمریکایی بار دیگر به خشم آمدند و در خیابان‌های «راچستر» ایالت نیویورک علیه خشونت پلیس آمریکا تظاهرات برپا کردند.

در شهریور ماه امسال، ویدئویی از خشونت پلیس آمریکا علیه «دانیل پرود» شهروند ۴۱ ساله سیاهپوست آمریکایی در شهر راچستر و قتل او منتشر شد.

در ویدئویی که خانواده او منتشر کردند، گروهی از افسران پلیس کلاهی را روی سر این فرد که به دلیل برهنه بودن کاملاً بی‌دفاع بوده می‌کشند و بعد صورت او را به مدت دو دقیقه روی کف خیابان فشار می‌دهند و در نهایت منجر به مرگ وی می‌شوند.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، معترضان حامی جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» با سردادن شعارهایی علیه خشونت پلیس آمریکا، با راهپیمایی در خیابان‌های راچستر خشم خود را به اقدام هیأت منصفه این شهر در تبرئه افسران پلیس آمریکا ابراز کردند.

 

ویدئوهای منتشر شده از تظاهرات در شهر راچستر، معترضان را در حالی نشان می‌دهد که پرچم‌هایی را حمل می‌کنند که بر روی آنها نوشته شده است: «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» و فریاد می‌زدند: «نامش را بگویید، دانیل پرود».

 

معترضان در ادامه راهپیمایی خود با برداشتن موانعی که پلیس در مسیر خیابان‌ها قرار داده بود، به سمت یکی از ادارات پلیس در خیابان «چایلد و کمپبل» حرکت کردند.

نیروهای امنیتی پلیس شهر راچستر برای جلوگیری از ورود معترضان به اداره پلیس از گاز اشک‌آور استفاده کرد اما با پیشروی معترضان، نیروهای امنیتی به داخل ساختمان اداره پلیس عقب‌نشینی کردند.

اولین بار نیست که خشونت پلیس شهر راچستر، موجب بروز خشم مردم این شهر می‌شود، به طوریکه چندی پیش، انتشار کلیپ ویدئویی از جدیدترین رفتار خشن پلیس «راچستر» ایالت نیویورک در استفاده از دستبند و گاز فلفل برای یک دختربچه ۹ ساله، بار دیگر خشم معترضان آمریکایی از رفتارهای خشونت‌بار پلیس آمریکا را برانگیخت (جزئیات بیشتر).

قتل نژادپرستانه دانیل پرود در شرایطی صورت گرفت که از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» در قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا و تبعیض‌های نژادپرستانه از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر سرایت کرده است.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول