اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اعضای هیات نظارت بر انتخابات امانتدار باشند

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان همدان گفت: اعضای هیات نظارت بر انتخابات باید ضمن قانونمداری، امانتداری کنند.

اعضای هیات نظارت بر انتخابات امانتدار باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی ظهر امروز در اولین جلسه اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان با بیان اینکه امیدواریم پارمان‌های کوچک شهری و روستایی را به امینان و خادمان بسپاریم اظهار کرد: امانت‌داری در سیره امیرالمومنین(ع) بسیار مورد توجه بوده و ما نیز باید حقوق و آبروی مردم را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابات نیز امانت‌داری بسیار حائز اهمیت است گفت: در تایید صلاحیت‌ها هر کسی صلاحیت دارد را تایید کنیم و کسی هم صلاحیت ندارد بدون توجه به جناح و روابط باید رد صلاحیت شود.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان همدان با بیان اینکه در استعلام‌ها تایید مدرک تحصیلی، موضوع اهلیت و مسئله قضایی، امنیتی و عدم داشتن سوء پیشینه حائز اهمیت است گفت: نباید از اعضای هیات نظارت افراد نسبی کاندیدا و در بیش از یک هیات نظارت عضو باشند.

وی عنوان کرد: غیر از هیات نظارت بر شوراها، هیات نظارت ریاست جمهوری و مجلس در حوزه شهرستان بهار و کبودراهنگ هم وجود دارد و اعضای هیات نظارت شوراها نباید در این هیات‌ها عضو باشند.

فلاحی با بیان اینکه هیات نظارت نباید از فردی جانبداری کند و ما با پرونده‌های تایید شده هیات اجرایی کار داریم گفت: اصل بر برائت است و صرف اینکه می‌گویند فلانی اینطور است، نمی‌توان حکم داد مگر اینکه مستندات باشد که تایید کنیم.

وی با تاکید به اینکه باید آئین‌نامه‌ها را با دقت مورد بررسی قرار داد و طبق آن عمل کرد افزود: دنبال این هستیم حق الزحمه هیات نظارت را بگیریم ولی فعلا قربه الی الله کار شود.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان همدان خطاب به جمع گفت: در مورد افرادی که در پای صندوق می‌گذارید، دقت کنید متعهد باشند چون ممکن است به دلیل فشردگی کار برخی خسته شوند و کار را رها کنند.

وی با بیان اینکه تصمیماتی که اعضای شوراها می‌گیرند مهم است و در واقع قانونگذاری می‌کنند که عدم دقت و نظارت ما در انتخاب این افراد به نظام آسیب می‌زند افزود: کار مردم زمین می‌ماند وقتی انحلالی صورت می‌گیرد؛ برخی روستاها شورا ندارند و کارشان زمین می‌ماند و ما باید کمک کنیم همه روستاها شورا داشته باشند.

فلاحی با اشاره به اینکه از این پس سینه جمع حاضر اسرار مردم است و باید امانت‌دار بود گفت: صحبت کنیم اگر کسی رد صلاحیت می‌شود قبل از ورود کنار بکشدظف باید بتوانیم دوستانه مسائل را حل کنیم و آبروی ثبت‌نام‌کنندگان نیز حفظ شود.

وی بیان کرد:‌ روند انتخابات شوراهای شهر و روستا از روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه با ثبت نام از داوطلبان آغاز می‌شود و انتخابات هم در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول