اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

700 وکیل فعال در کانون وکلای کرمانشاه داریم/ تأکید بر ظرفیت وکلای جوان برای تحقق اهداف نهاد وکالت

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه، از وجود 700 وکیل فعال در این کانون خبر داد و گفت: امسال در کانون وکلای دادگستری کرمانشاه حدود ۵ هزار مشاوره رایگان ارائه شده است.

700 وکیل فعال در کانون وکلای کرمانشاه داریم/ تأکید بر ظرفیت وکلای جوان برای تحقق اهداف نهاد وکالت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بهروز رستمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت بزرگداشت روز وکیل و شصت و هشتمین جشن استقلال کانون وکلا با تبریک روز وکیل و میلاد امام علی (ع) و همچنین گرامیداشت یاد شهیدان راه عدالت و آزادی و ایثارگران عرصه خدمت به مردم، جشن استقلال کانون وکلای دادگستری را فرصت مناسبی برای توجه به میراث پیشینیان و ترسیم چشم‌انداز امیدوارانه  فردا دانست.

وی اظهار داشت: ایران فردا چشم بر تضمین حق دفاع به مثابه ابزاری برای تثبیت حقوق و آزادی‌های شهروندان، خواهد دوخت. حقوق و آزادی‌هایی که هر کدام از ما سهمی در شکوفایی آن در این راه خطیر بر دوش خواهیم داشت.

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه افزود: سامانه قانون‌گذاری نهاد وکالت در ایران یک سده را با فراز و فرودهای فراوان و انبانی از  تلخی ها و شیرینی ها پشت سر گذاشته است، اکنون از آنچه ره سپرده‌ایم توشه گرانب‌هایی بر گرفته‌ایم که چراغ راه آینده ما است.

وی یادآور شد: به یاد داریم که درست در سال 1300 شمسی نخستین مجمع وکلای رسمی به شکل قانونمند پای به صحنه قانونگذاری ایران گذاشت. همگام با شکل‌گیری دولت مدرن و حکومت قانون، تأسیس و تثبیت عدلیه، همزاد با وکالت مستقل، شکلی هنجارین یافت و توسط حقوقدانان پیشرو و آزاده، مطالبه شد.

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه  ادامه داد: خاستگاه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری از یک سو توسعه نظام حقوقی در مقیاس جهانی، همگام با ارتقای استانداردهای بین‌المللی بود و از سوی دیگر چشم بر تنظیم اراده سیاسی نهاد حکمرانی در راه تضمین حقوق بنیادین مردم نهاده بود.واضعان لایحه می خواستند، کانون وکلا، مستقل، مدنی، خودانتظام و متکی به دادگاه‌های انتظامی خود، باقی بماند تا وکیل آزاده تاب مواجهه با هر سطح تضییع حق را فارغ از ترس ابطال پروانه و تعقیب انتظامی توسط مراجع غیروکالتی داشته باشد.

رستمی در ادامه این بخش از سخنانش در انتقاد از لوایح مطروحه در مجلس که عامل تضعیف نهاد وکالت می‌شود، گفت: از دیگر لوایح آسیب‌پذیر نهاد وکالت، لایحه نحوه اداره و بهره‌برداری آپارتمان است که زندگی مسالمت‌آمیز وکلای دادگستری با مردم را در طول یکصد سال گذشته به مخاطره می‌اندازد. همچنین هجمه‌های اعتبارسوز رسانه‌ای که با تعمیم فساد و قیاس‌های ناروا مترصد تخدیش چهره شریف جامعه وکالت است و بسیاری از مواردی دیگری که همه آن‌ها فهرستی اجمالی از بی‌مهری‌ها، نسبت به نهاد کهن وکالت دادگستری در کشور محسوب می‌شود و مخرج مشترک همه آن‌ها، نه تحکیم استقلال و کیفیت نهاد وکالت بلکه تخدیش چهره مقدس آن بر سبیل تضعیف استقلال این دیرینه نهاد مدنی و موجودیت آن است.

رستمی همچنین با تأکید بر ظرفیت وکلای جوان برای تحقق اهداف نهاد وکالت، گفت: نگاه ما به بدنه خردمند جامعه حقوقی کشور اعم از قضات، وکلا و حقوقدانانی است که در بزنگاه‌های تهدید عدالت و هجمه بر کیفیت نظام دادگستری، قلم و خرد را بذل حمایت از حقوق شهروندان می‌کنند.

وی در پایان از وجود ۷۰۰ وکیل فعال در کانون وکلای کرمانشاه خبر داد و گفت: امسال در کانون وکلای دادگستری کرمانشاه حدود ۵ هزار مشاوره رایگان ارائه شده است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خبرنگاران عرصه اطلاع‌رسانی تقدیر شد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول