اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

عملیات بچه‌مسجدی‌ها در گلوگاه کرونا/ ۸۰۰ طلبه به میدان زدند

این روزها بچه‌مسجدی‌ها و جهادی‌ها همچنان در میدان کرونا عملیات می‌کنند. این بار شناسایی مبتلایان به کرونا و مقابله با این ویروس با حضور ۸۰۰ طلبه در کنار بسیجی‌ها آغاز شده است.

عملیات بچه‌مسجدی‌ها در گلوگاه کرونا/ ۸۰۰ طلبه به میدان زدند

خبرگزاری فارس- سمنان: بچه‌مسجدی‌ها از روزهای اول ورود ویروس کرونا به ایران وارد میدان شده‌اند و تلاش‌هایشان تا همین روزها هم با قوت و قدرت ادامه داشته است.

این روزها بچه‌مسجدی‌ها و جهادی‌ها همچنان در میدان کرونا عملیات می‌کنند و این بار کارشان را در حوزه شناسایی مبتلایان به کرونا تداوم بخشیده و در همراهی برای مقابله با این ویروس هرگز خسته نشده‌اند.

۸۰۰ نفر از حوزه‌های علمیه استان سمنان هم در قالب گروه‌های جهادی شناسایی شده‌اند. طلبه‌ها در گروه‌های سه نفره به بالا گروه جهادی تشکیل داده‌اند و ساماندهی خواهند شد.

حلقه‌های صالحین در میدان کرونا

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن حسینی‌دیباجی، مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم (عج) استان سمنان در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: یکی از عوامل مهمی که سبب شد تا در مراحل اول و دوم رزمایش کمک مؤمنانه بتوانیم ویروس منحوس کرونا را کنترل کرده و آرامش نسبی در جامعه ایجاد کنیم، بسیج همه امکانات و ورود مردم به صحنه مقابله با این بیماری بود.

او افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان هم سفارش فرمودند که به کمک مردم بیایند و با همیاری مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی، این ویروس به‌طور مجدد کنترل شود.

۸۰۰ نفر از حوزه‌های علمیه استان سمنان در قالب گروه‌های جهادی شناسایی شده‌اند

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم (عج) استان سمنان اضافه کرد: ائمه جمعه دو ظرفیت بزرگ را در اختیار دارند که باید در این راه از آنها نهایت بهره را ببرند؛ یکی از این ظرفیت‌ها، حلقه‌های صالحین است که با محوریت سرگروه‌ها و گروه‌های تربیتی صالحین و بر اساس ظرفیتی که وجود دارد، باید وارد میدان شوند.

حسینی‌دیباجی تشریح کرد: انتظار می‌رود گروه‌های صالحین بتوانند بسته‌های معیشتی و حمایتی تهیه کرده و در اختیار نیازمندان، محرومان و آسیب‌دیدگان از کرونا در قرار دهند و از این‌رو، نباید از نقش حلقه‌های صالحین در رزمایش کمک‌های مؤمنانه غافل شد.

او ادامه داد: از این ظرفیت می‌توان در مباحث فرهنگی هم استفاده کرد و در حوزه‌های عملیاتی، تهیه بسته‌های حمایتی و توزیع کمک‌ها نیز باید به گروه‌های صالحین توجه داشت.

مساجد؛ قرارگاه‌های محله‌محور

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم (عج) استان سمنان افزود: امروز می‌توان در بیمارستان‌ها که به‌شدت به نیروی تازه‌نفس نیاز است و حتی در تغسیل و تکفین اموات، از اعضای گروه‌های صالحین استفاده کرد.

حسینی‌دیباجی اضافه کرد: دومین ظرفیت خوبی که در اختیار ائمه جمعه شهرستان‌های مختلف استان سمنان قرار دارد، ظرفیت بسیج طلاب و روحانیان است.

او عنوان کرد: ائمه جماعات به همراه روحانیان و طلابی که در شهرستان‌ها مستقر هستند، می‌توانند با بهره‌گیری از آیات و روایات اسلامی، افراد توانمند را تشویق کنند تا به رزمایش کمک مؤمنانه بپیوندند و در این راه باید کمک‌های خوبی با همت آنها جمع‌آوری شود.

امروز در بیمارستان‌ها به‌شدت به نیروهای تازه‌نفس نیاز است

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم (عج) استان سمنان افزود: تجربیات خوبی که در دوره‌های قبل رزمایش وجود داشته است، باید مورداستفاده قرار گیرد و مساجد به‌عنوان قرارگاه‌های محله‌محور وارد میدان شوند.

حسینی‌دیباجی تصریح کرد: در شهرستان شاهرود، ۶۵ مسجد محله‌محور با مدیریت امامان جماعت و مدیریت اجرایی و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج وارد عمل شده و توانسته‌اند در همان سنگر مسجد، کمک‌های مؤمنانه را جمع‌آوری و بین نیازمندان محلات توزیع کنند و این اتفاقات باید دوباره تکرار شود.

گروه‌های جهادی، پا به کار

او گفت: ۸۰۰ نفر از حوزه‌های علمیه استان سمنان نیز در قالب گروه‌های جهادی شناسایی شده‌اند. طلبه‌ها در گروه‌های سه نفره به بالا گروه جهادی تشکیل داده‌اند که ساماندهی خواهند شد.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم (عج) استان سمنان افزود: در هر شهرستان استان سمنان بنا شده تا ائمه جمعه شهرستان به‌عنوان فرمانده قرارگاه جهادی طلاب و فرماندهان حوزه‌های مقاومت بسیج به‌عنوان حوزه مقاومت گروه جهادی عمل کنند و هر مدرسه علمیه نیز بنا به استعدادی که دارد، بین دو تا سه گروه جهادی را تشکیل دهد.

حسینی‌دیباجی اضافه کرد: بدین ترتیب، مدیران مدارس علمیه به‌عنوان مسؤول گروه جهادی و فرماندهان پایگاه‌های بسیج طلاب مدرسه به‌عنوان مدیر اجرایی گروه جهادی ایفای نقش خواهند کرد و به میدان رزمایش کمک‌های مؤمنانه می‌آیند.

۶۵ مسجد محله‌محور در شهرستان شاهرود وارد عمل شده‌اند

او اضافه کرد: در بسیاری از مواقع، در برخی از نقاط استان سمنان چندین نفر از طلاب و روحانیان در تغسیل و تکفین اموات کرونایی فعالیت می‌کنند و دیگران هم باید تشویق شوند تا به میدان بیایند و حتی می‌توان به‌عنوان همراه بیمار در بیمارستان‌ها وارد عمل شد و مدیریت این بخش با ائمه جمعه شهرستان‌های استان سمنان خواهد بود.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم (عج) استان سمنان تصریح کرد: همه طلاب و روحانیانی که در قالب گروه‌های جهادی سازماندهی می‌شوند، در سامانه «مصباح» سپاه ثبت‌نام خواهند شد و شناسه می‌گیرند تا ساماندهی آنها به‌خوبی صورت گیرد.

حسینی‌دیباجی گفت: امیدواریم بتوانیم فرمایش مقام معظم رهبری را در مرحله سوم رزمایش همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه نیز به زیبایی دو مرحله گذشته اجرایی کنیم.

روزهای مهم

روزهای منتهی به پایان سال، از روزهای مهم برای مقابله با کرونا محسوب می‌شود. نمونه‌های جهش‌یافته این ویروس تاجدار در کشورمان شناسایی شده است و این امر می‌طلبد تا سطح هوشیاری مردم بیشتر تقویت شود.

بچه مسجدی‌ها در کنار گروه‌های جهادی این روزها اقدامات متفاوتی را انجام می‌دهند که از حضور داوطلبانه و خودجوش در رزمایش کمک مؤمنانه تا تغسیل و تدفین اموات کرونایی و همچنین اقدامات دیگر با قدرت ادامه دارد.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول