اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

در شب میلاد مولی‌الموحدین؛ بانوی دارابی از قصاص قاتل پسرش گذشت

مادر عقیل نجفی که فرزندش ۱۰ سال پیش در درگیری با دوست خود در شهرستان داراب به قتل رسیده بود، به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) از قصاص قاتل پسرش گذشت کرد.

در شب میلاد مولی‌الموحدین؛ بانوی دارابی از قصاص قاتل پسرش گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان داراب اظهار داشت: قاتل در سال ۸۹ در روستای زین‌آباد این شهرستان در مراسم عروسی بر سر موضوعی با زنده یاد عقیل نجفی درگیر شدند و در این مشاجره، نجفی به قتل رسید.

خسرو ستوده، با اشاره به اینکه قاتل و مقتول در زمان وقوع حادثه، ۱۹ ساله بودند افزود: پس از برگزاری دادگاه رسیدگی به این قتل، حکم قصاص قاتل صادر شد و خانواده قاتل پیگیر جلب رضایت خانواده مقتول برای گذشت از این قصاص بودند.

وی بیان کرد: در نهایت پدر مقتول، در سال ۹۸ رضایت خود را از عدم قصاص قاتل فرزندش اعلام کرد اما مادر وی حاضر به انجام این کار نشد.

ستوده اظهار داشت: طی یک سال اخیر نیز شورای حل اختلاف و انجمن حمایت از زندانیان شهرستان داراب برای جلب رضایت مادر و خانواده مقتول پیگیرانه تلاش می‌کردند که سرانجام مادر شادروان نجفی نیز عصر ششم اسفند ماه ۹۹ به یمن میلاد مولای متقیان حضرت علی (ع) از قصاص قاتل فرزند خود چشم پوشی کرد.          

 مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان داراب گفت: خانواده مرحوم عقیل نجفی، هدف از انجام این کار خداپسندانه را جلب رضای خداوند و تاسی از سخن گهربار مولی‌الموحدین امیرالمومنین علی (ع) که فرموده است "در عفو لذتی است که در انتقام نیست" عنوان کردند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های انجمن حمایت از زندانیان داراب، تلاش برای آزادی زندانیان بوده و این نهاد تاکنون برای تحقق این امر تلاش‌های زیادی انجام داده است.

در مراسم اعلام گذشت مادر شادروان عقیل نجفی از قصاص قاتل فرزندش، رئیس دادگستری، دادستان داراب همچنین اعضای انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان حضور داشتند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول