اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

امام علی(ع) از اساسی ترین ارکان حکومت پیامبر اسلام بودند

یکی از علمای اهل سنت کردستان گفت: یکی از اساسی ترین ارکان حکومت پیامبر مکرم اسلام امام علی(ع) است، البته تعریف از ایشان به معنی نفی مابقی اصحاب نیست.

امام علی(ع) از اساسی ترین ارکان حکومت پیامبر اسلام بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا اقبال بهمنی عصر امروز در مراسم خجسته میلاد با سعادت مولای متقیان امیر مومنان حضرت علی ابن ابیطالب و روز پدر که به همت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در مسجد حاج احمد بیگ این شهر برگزار شد، اظهار کرد: مردم استان کردستان همواره عاشق پیامبر مکرم اسلام و اهل بیت(ع)  بوده و در مراسماتی از این دست حضور پرشوری داشته اند.

مسؤول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج خاطرنشان کرد: امام علی(ع) پدر تمام اهل طریقت و شریعت هستند و تمام طریقت ها را زیرپوشش خود قرار داده است.

ماموستا بهمنی با بیان اینکه یکی از برزگان اهل سنت می گوید« تمام فیوضاتی که از سوی خدا به زمین سرازیر می شود اگر با هم سرازیر شود دنیا را سیل می برد»، گفت: این برکات در مرحله نخست به قلب با محبت پیامبر سرازیر و از قلب ایشان به قلب حضرت فاطمه زهرا(س) و از قلب ایشان وارد قلب امام علی(ع) و از قلب ایشان به قلب اولیاهای زمان وارد و هر انسانی به اندازه عشق، ارادت و محبت به خدا و پیامبر و اهل بیت ایشان از این رحمت و برکات بهره مند می شود.

وی با اشاره به اینکه زندگی حضرت علی(ع) به سه مقطع تقسیم می شود، خاطرنشان کرد:«حضرت علی(ع) از نخستین ایمان آورندگان به دین اسلام و نبوت پیامبر مکرم این دین الهی است».

مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج اضافه کرد: آن حضرت 13 سال در مکه معظمه در تمام صحنه ها در خدمت پیامبر خدا بودند و حتی یک لحظه هم از پیامبر جدا نشد و آخرین مرحله و سخت ترین این همراهی به زمان هجرت پیامبر و خوابیدن در بستر پیامبر خدا است.

ماموستا بهمنی اذعان کرد:  یکی از اساسی ترین ارکان حکومت پیامبر مکرم اسلام علی(ع) است البته تعریف از ایشان به معنی نفی مابقی اصحاب نیست.

وی با بیان نسل پیامبر مکرم اسلام(ص) می فرماید« نسل هر پیامبری از فرزندان و پشت خودشان است، اما نسل من از پشت حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) است، گفت: بخش دوم زندگی حضرت علی(ع) به بعد از وفات پیامبر تقسیم می شود، چرا که ایشان در تمام دوره ها به عنوان یک مشاور قوی در کنار سایر خلفا بوده است.

این عالم اهل سنت کردستان اضافه کرد: بخش سوم زندگی حضرت علی(ع) به زمان خلافت خودشان بر می گردد، زمانی که آشوب های زیادی علیه دین اسلام از سوی دشمنان یهود و نصارا شکل می گیرد.

ماموستا بهمنی اذعان داشت: سخت ترین دوران، دوران خلافت حضرت علی(ع) بوده است، چرا که در این دوران گروهی به نام خوارج به وجود آمد آنها افراطیونی بودند که هیچ کس را به عنوان مسلمان نمی شناختند.

وی با بیان اینکه آنها مدعی بودند که حکمشان بر اساس قرآن است،گفت: امام علی(ع) در مقابل آنها ایستاد و فرمود« قرآن ناطق من هستم که بیش از 25 سال تمام آیات این کتاب آسمانی را حفظ و نکته به نکته آن را درک کرده ام».

ماموستا بهمنی عنوان کرد: حضرت علی(ع) هیچ وقت با خوارج صلح و سازشی نداشته و در مقابل آنها ایستادگی و اجازه تحریف در دین را ندادند.

اهل سنت ارادت خاصی به امام علی(ع) دارند

وی افزود: اهل سنت و جماعت به ویژه پیروان امام شافعی ارادت خاص به اهل بیت پیامبر و به امام علی(ع) دارند تا جایکه امام شافعی می فرماید« برای فضل و بزرگی اهل بیت(ع) همین کافی است که اگر در نماز بر آنها صلوات نفرستیم، نمازمان باطل است».

مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج اذعان کرد: وقتی حضرت مولانا موضوع اخلاص عمل را بیان می کند حضرت علی(ع را شاهد می گیرد و در این راستا نکات زیبایی را بیان کرده است.

وی گفت: بهترین کار در عصر تکنولوژی نشر سیره و روش حضرت علی(ع) و بزرگان دین در فضای مجازی است.

وی افزود: خوشبختانه مردم کردستان همواره ارادت خالصانه به اهل بیت داشته و بسیاری از نقاط این استان قدمگاه صحابه پیامبر مکرم اسلام و اهل بیت(ع) در این استان دفن شده اند که نمونه آن حضرت هاجر خاتون و سایر امام زادگان کرام است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول