اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

حضرت علی(ع) فراتر از دین است/ نهج البلاغه منشور مافوق منشورهای حقوق بشر است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: علی(ع) فراتر از مذهب است نه تنها فراتر از مذهب بلکه فراتر از دین است، اگر فراتر از دین نبود دانشمندان و اندیشمندان یهودی و مسیحی شیفته ایشان نمی‌شدند.

حضرت علی(ع) فراتر از دین است/ نهج البلاغه منشور مافوق منشورهای حقوق بشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سعید عسکری عصر امروز در مراسم خجسته میلاد با سعادت مولای متقیان امیر مومنان حضرت علی ابن ابیطالب و روز پدر که به همت مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج در مسجد حاج احمدبیگ این شهر برگزار شد با بیان اینکه ماه رجب ماه ورود به رمضان یعنی ماه مهمانی پروردگار است، اظهار کرد: ماه رجب در تقویم اسلامی ماه ویژه‌ای است و اساس اسلام در این ماه پی ریخته شده است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: رسول اکرم (ص) در این ماه به نبوّت مبعوث شد و رسالت الهی خویش را آغاز فرمودند.

حجت الاسلام عسکری  گفت: ماه رجب یکی از چهار ماه حرام است و مناسبت‌های مذهبی پر فضیلتی همچون تولّد و شهادت چندتن از امامان علیهم‌السّلام و ایّام البیض و لیلة الرغائب را در خود جا داده است.

وی عظمت و حرمت ماه رجب، ریشه در قبل از اسلام دارد و از آن دوران مورد تعظیم مردم بوده است و بعد از ظهور دین اسلام، بر فضل و عظمت آن افزوده شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در ادامه با تبریک میلاد با سعادت امام علی(ع) و روز پدر به چند ویژگی اخلاقی آن حضرت اشاره کرد و افزود: علی(ع) فراتر از مذهب است نه تنها فراتر از مذهب بلکه فراتر از دین است، اگر فراتر از دین نبود دانشمندان و اندیشمندان یهودی و مسیحی شیفته ایشان نمی شدند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دانشمندان به نام مسیحی جرج جرادق نه یک و دو بار بلکه ده ها بار نهج البلاغه حضرت علی(ع) را می خواند آن هم خواندن با تأمّل و تعمّق و در نهایت می‌گویند: « ای دنیا چه می‌شود هر چند صباحی تمام نیروهای خود را فشرده سازی و در هر زمان مردی چون علی«ع» را ، با خرد و قلب و زبان و ذوالفقارش بیاوری تا دانشمندان گرداگرد این شمع جمع می‌شدند و بهره می‌گرفتند».

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: از نهج البلاغه به عنوان « اخ القرآن » و از صحیفه سجادیه به نام « اخت القران » یاد می‌شود.

وی در ادامه به «شرح نهج البلاغه» اثر شیخ محمد عبده، که فقیه، حقوق دان، اصلاح گر دینی، مفتی اسبق مصر و از شاگردان سید جمال الدین اسد آبادی اشاره کرد و گفت: ایشان در رابطه با نهج البلاغه و سخن گفتن امام علی(ع) می‌گوید«در میان دانشمندان و سخن شناسان زبان و ادبیات عرب کسی نیست که به عظمت حضرت علی(ع) اعتراف نکند کلام امام علی ابن ابیطالب بعد از کلام خدا و پیغمبرش شریف ترین و برترین محتوا را دارد هنگامی که پاره ای از کلمات نهج البلاغه را با دقت می خواندم صحنه‌هایی در نظرم مجسّم می گشت که شاهد زنده‌ای برای پیروزی نیروی سخن و بلاغت بود. آنجا که دلها به برهان حقایق آمیخته می‌گشت و سپاه سخنان محکم و نیرومند، چنان به درهم شکستن باطل و یاری حق، به پا می خاست، که هر شک و باطلی را نابود می کرد، قهرمان این میدان که این پرچم پیروزی را به اهتزاز درمی آورد، امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب بود».

وی اظهار کرد: این از زبان کسی جاری می شودکه از عالمان بزرگ اهل سنت است و از وی به عنوان مصلح بزرگ یاد می کند و آنچه امروز از عالم اسلام در دست ما است از این شخصیت‌های بزرگ اهل سنت و تشیع است.

مسئولان نامه امام علی(ع) به مالک اشتر را ملاک عمل قرار دهند

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: اگر مسئولان و کارگزاران مقدس جمهوری اسلامی و دست اندرکاران فقط و فقط نامه حضرت علی(ع) به استاندار و والی خود مالک اشتر را بخوانند و عمل کنند همه خواسته‌های مردم تامین خواهد شد.

عسکری افزود: نهج البلاغه منشوری فوق منشور حقوق بشری است که امروز مدعیان حقوق بشر به ناحق دم از آن می زنند و در عمل بدترین برخوردها را با بشریت و انسان ها دارند.

وی در ادامه با طرح این سوال که اگر امروز امام علی(ع) در میان ما بود چه می فرمود، گفت: از دیدگاه امام علی تنها راه نجات مسلمانان وحدت، برادری و یکدلی است موضوعی که خودشان به صورت جامع و کامل به آن عمل کردند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اضافه کرد: در مشورت های حضرت علی(ع) فقط رضایت پروردگار ملاک بود.
عسکری در ادامه با بیان اینکه در استانه رویداد بزرگ انتخابات هستیم، گفت: دشمنان از ماه های قبل دنبال سمپاشی هستند باید با بصیرت مواظب هجمه افکنی دشمنان باشیم و با مشارکت پرشور و توام با شعور و بصیرت شاهد انتخابات پرشور و دشمن شکن در کشور باشیم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول