اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الحشد الشعبی: طرف‌هایی بین المللی داعشی‌ها را از سوریه به عراق می‌فرستند

یک مسئول الحشد الشعبی اعلام کرد که عاملان حملات تروریستی اخیر عراق، عناصر داعشی از اردوگاه الهول در سوریه بودند که مورد حمایت طرف‌هایی بین المللی قرار دارند.

الحشد الشعبی: طرف‌هایی بین المللی داعشی‌ها را از سوریه به عراق می‌فرستند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مسئول ارتباطات الحشد الشعبی در محور شمال عراق روز پنجشنبه گفت که تروریست‌هایی که اخیرا در سه استان عراق به هلاکت رسیدند، عناصری از گروهک تروریستی داعش بودند که از سوریه فرار کرده بودند.

«علی الحسینی» در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت:  «بر اساس گزارش‌های اطلاعاتی، عاملان خلل‌های امنیتی که اخیرا در مناطق متعددی از استان‌های دیالی، صلاح الدین و کرکوک رخ داد، عناصری تروریستی بودند که از اردوگاه الهول در سوریه گریخته بودند».

وی اردوگاه الهول  را که تحت کنترل شبه نظامیان آمریکا در سوریه است، پایگاهی برای صادرات تروریسم به همه کشورها و از جمله عراق خواند و گفت: «تروریست‌های الهول گهگاه از مرزهای سوریه با عراق به داخل این کشور نفوذ می‌کنند».

الحسینی طرف‌هایی بین المللی که نام آنها را نبرد، مسئول حفاظت از تروریست‌های الهول خواند و گفت باید خطر این قضیه و پیامدهای اعزام تروریست‌ها از سوریه به عراق درک شود.

این فرمانده الحشد گفت که انتحاری‌هایی که اخیرا در استان‌های نام برده کشته شدند، همگی از سوریه آمده بودند.

«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق هم در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق گفت: که شمار تروریست های داعشی در عراق کم تر از هزار نفر برآورده شده است و فرماندهی عملیات مشترک در تلاش هستند پرونده پیچیده اردوگاه الهول و همچنین پرونده نفوذ تروریست‌ها از سوریه به عراق حل شود تا حضور تروریست‌ها در این مناطق پایان یابد.

اردوگاه الهول واقع در استان «الحسکه» سوریه که تحت کنترل گروه‌های مسلح وابسته به آمریکا قرار دارد، در حال حاضر، ۱۷ هزار و ۶۹۳ خانوار و در مجموع ۶۴ هزار و ۳۷۳ نفر را در خود جای داده است.

 این اردوگاه که در استان حسکه در شمال سوریه واقع شده، آوارگان و بستگان عناصر داعش را در خود جای داده و بزرگترین اردوگاه عناصر داعش در عراق و سوریه محسوب می‌شود.

در درگیری‌های نیروهای کُرد وابسته به آمریکا برای بازپس‌گیری آخرین منطقه تحت کنترل داعش، هزاران نفر از اعضای داعش از صحنه این درگیری فرار کردند عناصر دستگیر شده داعش به مراکز بازداشت انتقال یافتند اما خانواده‌های آنها به الهول منتقل شدند.

گزارش‌های موجود بیانگر وفاداری شدید بخشی از ساکنان این اردوگاه به ایدئولوژی داعش است و همین امر بازگرداندن این بستگان داعش را به کشورهای اصلیشان دشوار می‌سازد. زیرا افکار افراطی آنها، تهدید بالقوه‌ای برای کشورهای آنها به شمار می‌رود. به همین دلیل است که بسیاری از ناظران، پتانسیل موجود در این اردوگاه را برای احیای مجدد داعش مناسب توصیف می‌کنند.

«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق هم در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق گفت: که شمار تروریست های داعشی در عراق کم تر از هزار نفر برآورده شده است و فرماندهی عملیات مشترک در تلاش ات پرونده پیچیده اردوگاه الهول و همچنین پرونده نفوذ تروریست‌ها از سوریه به عراق حل شود تا حضور تروریست‌ها در این مناطق پایان یابد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول