اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ناتو به درخواست ارتش ارمنستان برای کناره گیری پاشینیان از قدرت واکنش نشان داد

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در واکنش به تشدید تنش میان نخست وزیر ارمنستان و ارتش این کشور خواستار حل و فصل اختلافات از طریق دموکراتیک شد.

ناتو به درخواست ارتش ارمنستان برای کناره گیری پاشینیان از قدرت واکنش نشان داد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه افزایش تنشها میان ارتش و نخست وزیر ارمنستان، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی از طرفین قدرت در این کشور خواست به دموکراسی احترام بگذارند. 

«اوآنا لانگسکو» سخنگوی ناتو در واکنش به تحولات ارمنستان گفت: ما از نزدیک شرایط را در کشور شریکمان ارمنستان را رصد می‌کنیم. بسیار مهم است که از اظهارات و اقداماتی که باعث افزایش تنها می‌شود خودداری شود. 

وی در ادامه افزود: هرگونه اختلاف سیاسی باید به صورت صلح آمیز و دموکراتیک و تحت قانون اساسی ارمنستان حل و فصل شود.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که همزمان با افزایش اعتراضات ضددولتی، ارتش ارمنتسان از «نیکل پاشینیان» نخست وزیر این کشور خواسته از قدرت کناره گیری کند.

«اونیک گازپارایان» رئیس ستاد مشترک ارمنستان به همراه دیگر فرماندهان روز پنج شنبه با انتشار بیانیه‌ای از پاشینیان خواستند که از سمت خود کناره گیری کند. 

نخست وزیر ارمنستان در واکنش به این درخواستها به اشاره به اینکه مردم این کشور اجازه نخواهند داد کودتایی صورت گیرد گفته: «ارتش نمی‌تواند در رویه‌های سیاسی مشارکتی داشته باشد. ارتش باید تابع مردم و مقاماتی باشد که از سوی مردم انتخاب شده‌اند».

وی خاطرنشان کرد: «فقط مردم می‌توانند تصمیم بگیرند که من باید استعفا دهم. بگذارید مردم تقاضای خود را مطرح کنند و مرا مورد قضاوت قرار دهند».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول