اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اکثر جمهوری‌خواهان انتخابات 2020 آمریکا را فاقد اعتبار می‌دانند

در یک نظرسنجی جدید مشخص شد دو سوم جمهوری‌خواهان همسو با رئیس‌جمهور سابق این کشور معتقدند انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 که باعث خروج ترامپ از قدرت شد، بی‌اعتبار بوده است.

اکثر جمهوری‌خواهان انتخابات 2020 آمریکا را فاقد اعتبار می‌دانند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیش از دو سوم جمهوری‌خواهان در یک نظرسنجی جدید گفتند که انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ این کشور بی‌اعتبار است.

به گزارش وبگاه «هیل»، نظرسنجی موسسه «آر استریت» یک گروه بازارهای آزاد، نشان داد ۶۷ درصد جمهوری‌خواهان انتخابات سوم نوامبر این کشور را نامعتبر می‌دانند و در مقابل تنها ۲۳ درصد نظری مخالف دارند.

حدود نیمی از جمهوری‌خواهان گفتند معتقدند رای‌های آن‌ها شمرده شد، در حالی که ۴۲ درصد گفتند سیستم رای‌گیری آمریکا فاسد است و آرای آن‌ها به هر حال شمرده نمی‌شود.

در یادداشتی از گروه تایسون که مسئولیت انجام این نظرسنجی را برعهده داشت، گفته شده «ادعاهای رئیس‌جمهور ترامپ تاثیر زیادی بر دیدگاه پایگاه وی در خصوص انتخابات داشته است. در همه مناطق شرکت‌کنندگان (در نظرسنجی) به طور کلی با روش‌های رای‌گیری جایگزین مخالفت کردند و معتقد بودند این روش‌ها باعث تقلب در روند انتخابات می‌شود و احساس می‌کردند نتایج انتخابات ۲۰۲۰ نامعتبر است.»

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و متحدانش مدعی هستند که او در انتخابات پیروز شد اما در پی تقلب نظام‌مند، انتخابات از وی دزیده شد.

در این نظرسنجی همچنین ۹۲ درصد جمهوری خواهان گفتند روش‌های جایگزین رای گیری حضوری، مثل رای‌گیری ایمیلی که در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا جنجال زیادی به پا کرد و همچنین انداختن برگه‌های رای در صندوق‌های پستی باعث سوء مدیریت یا تقلب می‌شود که می‌تواند نتایج را در ایالت‌های کلیدی که «جو بایدن» را به سمت پیروزی سوق داد، تحت تاثیر قرار دهد.

نظرسنجی موسسه آر استریت با شرکت ۱۲۰۰ رای‌دهنده جمهوری‌خواه بین ۲۵ ژانویه تا پنجم فوریه در سراسر آمریکا و با حاشیه خطای ۲.۸۳ انجام شد.

پیشتر نتایج یک نظرسنجی نشان داد ۷۶ درصد از جمهوری‌خواهان در صورت حضور مجدد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴، از او حمایت می‌کنند. ۱۲ درصد به این سوال، پاسخ خیر دادند و ۱۲ درصد دیگر نیز گفتند هنوز تصمیم نگرفته‌اند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا قصد دارد یکشنبه هفته آینده برای اولین بار بعد از ترک کاخ سفید، به ایراد سخنرانی عمومی بپردازد و به نقل از یک منبع آگاه از برنامه‌های ترامپ، او در تاریخ ۲۸ فوریه طی اظهاراتی در یکی از همایش‌های مهم حزب جمهوری‌خواه آمریکا موسوم به «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کار» دوباره به انظار عموم برگردد.

این منبع که نامش فاش نشد، توضیح داد: «او (ترامپ) درباره آینده حزب جمهوری‌خواه و جنبش محافظه‌کار صحبت خواهد کرد. همچنین منتظر به چالش کشیده‌شدن سیاست‌های فاجعه‌بار رئیس‌جمهور [جو] بایدن توسط او باشید».

ترامپ بعد از تبرئه ‌شدن در دادگاه استیضاح مجلس سنا، طی بیانیه‌ای مبنی بر بازگشت خود به عرصه سیاست با وعده «ظهور با دیدگاهی روشن برای آینده آمریکا»، گفت کارهای زیادی پیش رو دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول