اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

واکسن چین به 27 کشور صادر می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت :چین به 27 کشور واکسن کووید19 صادر می کند و به 53 کشور نیازمند برای تامین واکسن کمک می‌کند.

واکسن چین به 27 کشور صادر می‌شود

به گزارش  خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت :چین به ۲۷ کشور واکسن کووید ۱۹ صادر می کند و به ۵۳ کشور نیازمند برای تامین واکسن کمک می‌کند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: ما به همکاری با احزاب دیگر برای ترویج توزیع عادلانه واکسن‌ها در سراسر جهان و دستیابی همه کشورها  به آن به منظور مبارزه با بیماری همه گیر ادامه خواهیم داد.

سه شرکت چینی سینوواک، سینوفارم و کن سینو از تاریخ ۲۵ فوریه( روز گذشته) واکسن‌های توسعه داده خود برا مهار کرونا را وارد بازار کرده‌اند که از این تعداد، دو شرکت اول قبلاً شرط تأیید تجاری را در کشور دریافت کرده‌اند. واکسن کووید ۱۹ شرکت کن‌سینو متفاوت از دو مورد دیگر، یک واکسن تک دز و در مرحله درخواست تأیید آن برای استفاده عمومی است.

تعداد فزاینده‌ای از کشورها در سراسر جهان به واکسن‌های چینی روی آورده‌اند؛ به گفته وزارت امور خارجه، در ماه فوریه (بهمن ماه)، چین متعهد شد که ۱۰ میلیون دوز واکسن کووید ۱۹ را تحت تسهیلات دسترسی جهانی به  واکسن  کووید ۱۹ (کواکس) کمک کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول