اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

صدها دانش‌آموز دیگر در نیجریه ربوده شدند

حدود یک هفته پس از عملیات دانش‌آموز ربایی در نیجریه، منابع خبری گزارش دادند که گروهی مسلح صدها دانش‌آموز دیگر در یکی از مدرسه‌های شمال غربی نیجریه را ربوده‌اند.

صدها دانش‌آموز دیگر در نیجریه ربوده شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری، امروز (جمعه)، گزارش دادند که گروهی مسلح با حمله به یک مدرسه در ایالت «زمفرا»‌ در شمال غرب نیجریه صدها دانش آموز را ربوده‌اند.

طبق گزارش پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»،‌ با آنکه سخنگوی فرماندار ایالت زمفرا این حمله را تأیید کرده است؛ اما او از ذکر جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری کرده است.

پایگاه خبری شبکه «بی‌بی‌سی» نیز در این ارتباط گزارش داد که در این حمله، صدها دانش‌آموز ربوده شده‌اند و یک معلم خبر داده است که دست‌کم، تعداد دانش‌آموزان ربوده شده ۳۰۰ نفر بوده است.

شبکه «اسکای نیوز» نیز به نقل از خبرگزاری «آسوشیتد پرس» خبر داد که این دانش‌آموزان دختر بوده‌اند.

این دومین عملیات انسان‌ربایی است که طی‌ هفته‌های گذشته در شمال نیجریه رخ می‌دهد.

رسانه‌های غربی از قبیل «دیلی میل» حدود یک هفته پیش به نقل از منابع امنیتی در نیجریه خبر داده بودند که صدها دانش‌آموز پسر در منطقه «کاگارا» در ایالت نیجر این کشور توسط افراد مسلح ربوده شدند.

طبق گزارش منابع خبری افراطی‌گری در مناطق شمالی نیجریه بشدت افزایش پیدا کرده است و همین موضوع باعث فروپاشی گسترده و فزاینده امنیت در مناطق شمالی نیجریه شده است.

هر چند هنوز گروهی مسئولیت این ربایش را برعهده نگرفته؛ اما حدود دو ماه قبل هم عناصر گروه تروریستی «بوکوحرام» در ایالت کاتسینا بیش از ۳۰۰ پسر دانش آموز را ربوده بودند.

بوکوحرام گروه تروریستی است که در سال ۲۰۰۹ یک شورش و جنگ خونین را در شمال شرقی نیجریه به راه انداخت و به تدریج دامنه حملات خود را به کشورهای همسایه شامل نیجر، چاد و کامرون گسترش داد. این گروه تروریستی در سال ۲۰۱۵ بیعت خود را با سازمان تروریستی داعش اعلام کرد.

تروریست‌های بوکوحرام در سال ۲۰۱۵ هم با حمله به یک مدرسه در «چیهوک» ایالت بورنو بیش از ۲۷۰ دختر دانش آموز را ربودند. از آن سال تاکنون تنها ۱۶۴ دختر ربوده شده نجات یافتند یا آزاد شدند؛ اما از سرنوشت ۱۱۲ تن دیگر از آنها هنوز خبری در دست نیست.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول