اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جمع‌آوری 600 معتاد متجاهر در زنجان/ هزینه ماهانه نگهداری هر معتاد بیش از یک میلیون تومان است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان از جمع‌آوری 600 معتاد متجاهر در زنجان خبر داد و گفت: امسال پنج مرحله جمع‌آوری معتادان انجام شده است.

جمع‌آوری 600 معتاد متجاهر در زنجان/ هزینه ماهانه نگهداری هر معتاد بیش از  یک میلیون تومان است

فاطمه رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در ارتباط با ساماندهی معتادان در سطح شهر اقدامات بسیاری در سطح استان انجام شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه معتادان پس از جمع‌آوری 14 روز در قرنطینه می‌مانند، گفت: امسال پنج مرحله جمع‌آوری معتادان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با جمع‌آوری معتادان خانم هیچ محدودیتی وجود ندارد و هر لحظه این گزارش به دست ما برسد این کار را انجام خواهیم داد، تصریح کرد: چند نفر از خانم‌ها نیز در کمپ نگهداری می‌شوند.

رضایی با بیان اینکه ما اطلاع کامل از خانواده و اطلاعات معتادان داریم، تصریح کرد: آزادی این خانم‌ها با دستور قضایی انجام می‌شود و ماهیانه یک میلیون و 200 هزار تومان هزینه نگهداری از آنها انجام می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان افزود: جمع‌آوری معتادان در بازه زمانی تعریف شده انجام می‌شود و پس از پایان قرنطینه گروه قبلی و انتقال آنها به محل دیگر، گروه دیگری از معتادان جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمترین جمع‌آوری کرونا 40 نفر است و نزدیک 600 نفر در حال حاضر نگهداری می‌شوند، گفت: متاسفانه امروز آزادسازی زندانیان با جرائم خرد به خاطر کرونا زیاد شده است و حضور آنها در جامعه موجب بروز مشکلاتی شده است که البته کار برخی از آنها هم خرید و فروش مواد مخدر است.

رضایی با اشاره به اینکه اکثر کسانی که زباله‌گرد هستند، معتاد نیستند، اضافه کرد: شاید 50 درصد زباله‌گردها معتاد نیستند و ما معتادان را به اسم می‌شناسیم، اما آنها که معتاد نیستند از حیطه وظایف ما خارج است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه حتی یکی از افراد یک سال است که در کمپ نگهداری می‌شود، گفت: در کمپ‌ها اقدامات ترک و اقدامات درمانی، روانشناسی و فنی و حرفه‌ای نیز انجام می‌شود.

وی از آموزش حرفه‌آموزی به بانوان در قالب دوره قلم‌زنی روی مس خبر داد و بیان کرد: از قبل این حرفه‌آموزی بازار کار نیز برای آنها ایجاد شده است و پس از آماده‌سازی روحی وارد جامعه می‌شوند.

رضایی با اشاره به اینکه در کانالی که در گزارش فارس ذکر شده بیش از 100 نفر معتاد بوده که نسبت به جمع‌آوری آن اقدام شده است، اضافه کرد: در کنار این معتادان اقدامات جمع‌آوری هم انجام شده است.

وی به افزایش مراکز نگهداری معتادان متجاهر به سه مورد اشاره کرد و افزود: در این مرکز ماهانه یک میلیون و 200 هزار تومان به ازای هر نفر هزینه می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: با این حال با وجود همه جمع‌آوری‌ها اینطور نیست که ما در سطح شهر معتاد نبینیم و قطعا وجود خواهند داشت.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول