اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

مقامات سنگال واکسن چینی را برای نشان دادن ایمنی تزریق کردند

ده‌ها تن از مقامات سنگال نخستین دز از واکسن سینوفارم چین را دریافت کردند تا ایمنی آن را نشان دهند.

مقامات سنگال واکسن چینی را برای نشان دادن ایمنی تزریق کردند

به گزارش خبرنگار گروه علم و ژیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، ده‌ها تن از مقامات سنگال  نخستین دز از واکسن سینوفارم چین را دریافت کردند تا ایمنی آن را نشان دهند.

سنگال قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۱ حدود ۹۰ درصد از ۵/۳ میلیون نفر  جمعیت خود را واکسینه کند؛ کارکنان بهداشت و افراد در معرض خطر از جمله افراد در اولویت دریافت واکسن هستند. 

این کشور در حال مذاکره با روسیه برای تهیه مقدار بیشتری واکسن است و همچنین طبق برنامه اتحادیه آفریقا واجد شرایط دریافت ۳.۴ میلیون دز با قیمت کمتر از ۲۳ میلیون دلار است.

این کشور آفریقای غربی یکی از اولین کشورهای منطقه است که واکسیناسیون جمعیت خو در برابر کووید ۱۹ را آغاز می‌کند. سنگال تاکنون ۳۳ هزار و ۲۴۲ مورد  ابتلاو ۸۳۲ مورد مرگ ناشی از این بیماری را ثبت کرده؛ انتظار می‌رود حدود ۱۰۰ هزار نفر با ۲۰۰ هزار دز واکسن دریافتی هفته گذشته از چین واکسینه شوند.

وانگ ونبین، سخنگوی وزیر امور خارجه چین روز سه شنبه گفت، این کشور به ۵۳ کشور نیازمند واکسن رایگان داده و ۲۷ کشور این واکسن را از چین خریداری کرده‌اند.

به عنوان یک کشور با درآمد متوسط ​​و پایین، سنگال از طریق برنامه کواکس سازمان بهداشت جهانی در اوایل ماه مارس (اسفندماه) واجد شرایط حدود ۱.۳ میلیون دز واکسن به صورت رایگان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول