اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

غیبت چهره‌های مخالف ترامپ در کنفرانس سالانه جمهوری‌خواهان

مقامات ارشد حزب جمهوری‌خواه از جمله رهبر این حزب در مجلس سنا، چند سناتور و نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل از چهره‌های غایب نشست سالانه این حزب هستند.

غیبت چهره‌های مخالف ترامپ در کنفرانس سالانه جمهوری‌خواهان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کنفرانس سالانه حزب جمهوری‌خواه در حالی روز پنجشنبه کار خود را آغاز کرد که شماری از چهره‌های سرشناس این حزب در آن حضور ندارند.

به نوشته پایگاه خبری «بلومبرگ»، در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا سخنران کلیدی این کنفرانس است، برخی مقامات ارشد حزب جمهوری‌خواه که طی ماه‌های اخیر با وی مخالفت کرده‌اند، به کنفرانس سالانه دعوت نشده یا از حضور در آن امتناع کرده‌اند.

در این میان، «میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنای آمریکا که ترامپ را به‌خاطر حمله هوادارانش به ساختمان کنگره مقصر دانسته بود به این نشست دعوت نشده است. مک‌کانل با وجود انتقادات شدید از ترامپ، از تبرئه شدن وی در جریان استیضاح دومش و همچنین حضور وی در انتخابات 2024 حمایت کرده است.

علاوه بر مک‌کانل، «میت رامنی» سناتور جمهوری‌خواهی که تاکنون دوبار به استیضاح ترامپ رأی مثبت داده است، برای دومین سال متوالی به نشست سالانه حزب دعوت نشده است.

از سوی دیگر شماری دیگر از افراد سرشناس این حزب، دعوت به شرکت در نشست سالانه را نپذیرفتند. از جمله این افراد می‌توان به «مایک پنس» معاون وقت ترامپ اشاره کرد که گفته می شود از تاریخ وقوع حمله به کنگره تا به امروز هیچ تماسی با رئیس جمهور سابق نداشته است.

همچنین «نیکی هیلی» نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل و یکی از طرفداران سرسخت ترامپ که پس از حمله به کنگره انتقادات شدیدی از وی کرده بود، در اعتراض به قرار نگرفتن نامش در لیست سخنرانان نشست سالانه، از شرکت در آن خودداری کرده است.

«رند پاول» سناتور سرشناس حزب جمهوری‌خواه نیز شرکت در نشست سالانه این حزب را تحریم کرده است.

«لیز چنی» رئیس کنفرانس جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از افرادی که به استیضاح دوم ترامپ رأی مثبت داد نیز از شرکت در نشست سالانه حزب امتناع کرده است.

شمار دیگری از مقامات ارشد این حزب از جمله فرمانداران مریلند، ماساچوست و ورمونت که همگی از منتقدان ترامپ هستند، در نشست سالانه جمهوری‌خواهان حضور ندارند. همچنین معاون رئیس انجمن ملی سلاح رئیس سابق دانشگاه لیبرتی نیز دعوت در این کنفرانس را رد کردند.

به گفته کارشناسان، ترامپ پس از شکست در انتخابات و ناتوانی در اثبات ادعای تلقب در آن به‌دنبال انتقام‌جویی در میان اعضای حزب جمهوری‌خواه است

یکی از مشاوران ارشد ترامپ اخیراً به وبگاه خبری «آکسیوس» گفته که وی قصد دارد در اولین سخنرانی خود بعد از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش در هفته آینده برای انتخابات سال ۲۰۲۴ اعلام نامزدی کند.

این منبع که نامش فاش نشد، توضیح داد: «او (ترامپ) درباره آینده حزب جمهوری‌خواه و جنبش محافظه‌کار صحبت خواهد کرد. همچنین منتظر به چالش کشیده‌شدن سیاست‌های فاجعه‌بار رئیس‌جمهور [جو] بایدن توسط او باشید».

ترامپ بعد از تبرئه‌شدن در دادگاه استیضاح مجلس سنا، با وعده «ظهور با دیدگاهی روشن برای آینده آمریکا» طی بیانیه‌ای مبنی بر بازگشت خود به عرصه سیاست، گفت کارهای زیادی پیش رو دارد.

او با وجود شکست در انتخابات، همچنان حزب جمهوری‌خواه را تحت سلطه دارد و نتایج یک نظرسنجی که اخیراً منتشر شده نشان می‌دهد، ۷۶ درصد از جمهوری‌خواهان در صورت حضور مجدد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴، از او حمایت می‌کنند. ۱۲ درصد به این سوال، پاسخ خیر دادند و ۱۲ درصد دیگر نیز گفتند هنوز تصمیم نگرفته‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول