اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات گسترده در شهرهای یمن علیه محاصره شش ساله ائتلاف سعودی

هزاران نفر در شهرهای مختلف یمن در اعتراض به محاصره همه جانبه این کشور از سوی ائتلاف سعودی به خیابان‌ها آمدند.

تظاهرات گسترده در شهرهای یمن علیه محاصره شش ساله ائتلاف سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهرهای مختلف یمن صبح امروز (جمعه) شاهد تجمع هزاران نفر با شعار «محاصره ائتلاف متجاوز آمریکایی، مردم یمن را می‌کشد» بود. این تجمع در برخی از شهرها از جمله «صنعاء» نیز عصر امروز برگزار خواهد شد.

به نوشته المسیره، در شهر «دَمْت» در استان الضالع در جنوب یمن جمعیت بسیاری به خیابان‌ها آمده‌اند. در شهر «ذمار» نیز مردم در مقابل دفتر سازمان ملل تجمع کردند.

اما در شهر صعده، تظاهرات کنندگان در میدان «التظاهره» و در منطقه «شعاره» علیه محاصره ائتلاف سعودی شعار دادند.

تجمعات مشابه در دو میدان اصلی شهر «البیضاء» در جنوب یمن، در سه منطقه استان «الجوف» در شمال و در چهار منطقه استان «إب» در مرکز یمن برگزار شده است.

«کمیته سازماندهی راهپیمایی‌ها» وابسته به دولت نجات ملی یمن در فراخوان روز گذشته خود از تمامی مردم این کشور خواست تا علیه محاصره همه جانبه یمن به خیابان‌ها بیایند.

عصر امروز نیز قرار است در میدان «باب الیمن» صنعاء و در دو منطقه شهر «الحدیده» و همچنین استان «حجه» راهپیمایی تجمع مشابه تشکیل شود.

یورش ائتلاف سعودی به یمن کمتر از یک ماه دیگر وارد هفتمین سال خود می‌شود و در طول این سال‌ها، این کشور تحت محاصره همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی قرار دارد و ائتلاف سعودی اجازه هیچ پروازی را در فرودگاه بین‌المللی صنعاء نمی‌دهد، مگر برخی پروازهای سازمان ملل که پس از رایزنی‌های سیاسی فراوان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول