اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اختلال در بازار تامین اقلام اساسی مردم باید برطرف شود

امام جمعه قشم گفت: همچنان در بحث مرغ و دیگر اقلام ضروری مردم شاهد اختلال در بازار هستیم که مسؤولان باید هر چه سریع‌تر نسبت به حل آن اقدام کنند.

اختلال در بازار تامین اقلام اساسی مردم باید برطرف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت‌الاسلام میثم تارم ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان قشم اظهار داشت: انتظارات چند ماهه‌ای که نسبت به انتخابات آمریکا وجود داشته، و ناهماهنگی‌های وزارت صمت با وزارت جهاد کشاورزی دو عامل نابسامانی در بازار هستند.

وی افزود: سازمان تنظیم بازار که امروزه به عوامل ایجاد اختلال و عدم تنظیم بازار تبدیل شده در کنار برخی ناکارآمدی‌های دیگر نیز از عواملی هستند که باعث شده ملت شریف ایران از داشته‌های ملی محروم باشند.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: همچنان در بحث مرغ و دیگر اقلام ضروری مردم شاهد اختلال در بازار هستیم؛ این زیبنده نیست که هر هفته در خطبه‌های نمازجمعه و دیگر محافل چنین مباحثی مطرح شود و مسوولان باید هر چه سریع‌تر نسبت به حل مسئله اقدام کنند.

مجلس و دولت یک صدایی را به جهان مخابره کنند

دکتر تارم با اشاره به دیدار اخیر رهبری با مجلس خبرگان، اظهار داشت: قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی یک قانون هوشمندانه و به هنگام است که طرف مقابل را در دوراهی قرار داده است.

وی افزود: اگر تحریم‌ها رفع شود و یا امتیازاتی را که طرف‌های مقابل برجام داده‌ایم پس بگیریم هر کدام که محقق شود برای کشور به منزله یک پیروزی است.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: دوربین‌ها روشن می‌ماند اما آژانس به آن دسترسی نخواهد داشت که این اقدامی منطقی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام تارم گفت: نمایندگان معترض باید بدانند مسئله‌ای با این اهمیت نمی‌تواند بدون دخالت شورای امنیت ملی صورت پذیرد و دولت نیز بداند راهی جز اجرای قانون مجلس ندارد.

وی تاکید کرد: مجلس و دولت باید با وحدت رویه امور را به پیش ببرند و یک صدای واحد را از کشور مخابره کنند.

عمل بر مبنای سیره شهدا از درس‌های زینبی نهضت عاشوراست

حجت‌الاسلام تارم حضرت زینب(س) را قهرمان کربلا و نهضت امام حسین(ع) دانست و افزود: این شجاعت و قهرمانی نتیجه ایمان آن حضرت(س) است که در توحید و اعتقادات یک موحد خالص و کم نظیر بود.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: ایمان و توحید مراتبی دارد و حضرت زینب(س) در حد اعلای ایمان و باور قرار داشت که در موضع‌گیری‌های بصیرانه و برخاسته از ایمان ایشان به اثبات رسید و توانست بازماندگان کربلا و نهضت عاشورا را حفظ، معرفی و مدیریت کند.

حجت‌الاسلام تارم ادامه داد: درسی که از آن حضرت می‌گیریم آن است که اهداف و سیره شهدا را با مطالعه و اشراف در عمل دنبال کنیم.

وی با گرامیداشت سالروز تاسیس امور تربیتی، اضافه کرد: وظیفه اصلی آموزش و پرورش از نگاه قرآن، تربیت و پرورش دینی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی است که سهل انگاری در این زمینه گناهی نابخشودنی است چرا که نتایج اهمال در آن جامعه اسلامی را درگیر خواهد ساخت.

جهاد همه جانبه در برابر ظلم وظیفه‌ای بر دوش تمام مسلمانان است

امام جمعه شهرستان قشم در خطبه نخست اظهار داشت: اختلاف و تفرقه، پایبند بودن انسان و جامعه اسلامی به موازین دینی را زیر سوال می‌برد.

دکترتارم ادامه داد: بین مومنان و کشورهای اسلامی نباید نزاع و اختلافی وجود داشته باشد که موجب ایجاد چند دستگی شود.

وی افزود: در برابر وقایع یمن و دیگر کشورهای اسلامی و نیز جنگ‌های نیابتی که دشمنان برای تداوم حیات رژیم صهیونیستی و متسکبران جهان ایجاد می‌کنند، مسلمانان بر اساس دستورات دینی موظف به واکنش و یکپارچگی برای اتحاد هستند.

امام جمعه شهرستان قشم خاطرنشان کرد: جهاد همه جانبه کشورهای اسلامی در برابر ظلم و ستم وظیفه وظیفه‌ای بر دوش تمام مسلمانان است.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول