اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مصوبه مجلس برای لغو تحریم‌ها، زمینه پیروزی ایران را فراهم می‌کند

امام جمعه سلطانیه گفت: مصوبه مجلس برای لغو تحریم‌ها در هر دو حالت یعنی چه آمریکا به برجام برگردد یا برنگردد بُرد قطعی برای ایران اسلامی است چون اگر تحریم‌ها را لغو کند و به برجام برگردد شکست خورده و اگر تحریم‌ها را لغو نکند، ایران امتیازاتی که داده را پس می‌گیرد و باز یک شکست برای دشمن است.

مصوبه مجلس برای لغو تحریم‌ها، زمینه پیروزی ایران را فراهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا کفاره گناهان و دروازه ورود به بهشت است.

امام جمعه سلطانیه با انتقاد چندین باره از نابسامانی بازار کالا و اجناس از جمله روغن، میوه و با طرح این سوال که مشکل کجاست؟ به عوامل نابسامانی بازار اشاره کرد و افزود: اقتصاد کشور در چند ماه گذشته در گروگان برجام و منتظر آمدن بایدن و نوع مواجه آمریکا با برجام بود و همین یکی از عوامل نوسانات بازار اجناس، کالا، بورس، و طلا بود و حال سوال این است که چه کسی پاسخگوی سرمایه مردم در بورس است.

وی به دیگر عوامل نوسانات بازار اشاره کرد اذعان داشت: ضعف در شبکه توزیع و مدیریت، عدم توجه فروشندگان به قیمت گذاری‌ها و خرید بیش از نیاز توسط عده‌ای موجب عدم تنظیم بازار است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه تنظیم بازار با عدم تنظیم مواجه است، عدم برخورد جدی و عبرت آموز با فروشندگان متخلف را یکی از علل نابسامانی بازار دانست و با بیان اینکه خودم بارها دیده‌ام که فروشنده جنس دارد ولی به یک مشتری می‌دهد ولی به دیگری امتناع می‌کند اما برخوردی نمی‌شود، افزود: دستگاه‌های نظارتی برای خرید پایان سال مردم تدبیر بیاندیشند و اقدام عملی کنند.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به اختلاف دولت و مجلس درباره اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها تصریح کرد: مصوبه مجلس برای لغو تحریم‌ها در هر دو حالت یعنی چه آمریکا به برجام برگردد یا برنگردد بُرد قطعی برای ایران اسلامی است چون اگر تحریم‌ها را لغو کند و به برجام برگردد شکست خورده و اگر تحریم‌ها را لغو نکند، ایران امتیازاتی که داده را پس می‌گیرد و باز یک شکست برای دشمن است.

خطیب جمعه سلطانیه با تاکید بر هم صدایی دولت و مجلس در برابر دشمن با اقدامات عقلانی و تبعیت از سیاست برجامی رهبر معظم انقلاب اذعان داشت: هر گونه مذاکره و اقدام خارج از مصوبه مجلس که مورد تاکید و تایید مقام معظم رهبری است، خیانت به منافع ملی، هم صدایی با دشمن و خطایی نابخشودنی است.

حسینی‌نسب با گرامیداشت سالروز تاسیس کمیته امداد به فرمان امام خمینی (ره) و با بیان اینکه کمیته امداد از ابتکارات امام راحل و در راستای شعار انقلاب یعنی حمایت از محرومان بود، با یادآوری روز احسان و نیکوکاری و توصیه به مردم در کمک به نیازمندان در آستانه سال نو خاطر نشان کرد: انفاق و صدقه موجب افزایش روزی و تجارت با خدا و سیره ائمه معصومین است.

امام جمعه سلطانیه در ادامه هشتم اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی را گرامی داشت و با تاکید بر توجه خانواده‌ها به تربیت فرزندان افزود: تربیت نیکو بهترین هدیه به فرزندان و وظیفه والدین و حق فرزندان است.

وی با تبریک سالروز ولادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام و مقام پدر، ولادت حضرت علی علیه السلام در کعبه را از فضائل خاص آن حضرت دانست و با بیان اینکه کسی قبل و بعد از آن حضرت در کعبه بدنیا نیامده و این نشانه تکریم و عظمت امیرمومنان علیه السلام است، یاد آور شد: تولد حضرت علی علیه السلام در کعبه به این خاطر است که مردم متوجه شوند مَثَلِ امام مَثَلِ کعبه است و مردم همانطور به سمت کعبه می‌روند باید به سمت امام هم بروند و همچون کعبه دور امام جمع شوند تا به رشد و کمال برسند.

 انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول