اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

گروه‌های جهادی شاهراه رسیدن به بهشت/تلاش مستمر ۱۳۵ هزار جهادگر فارس در کوران کرونا

مسئول مطالعات حرکت های جهادی بسیج سازندگی سپاه فجر فارس با اشاره به نقش تاثیرگذار گروه‌های جهادی در بازگشت امید به جامعه گفت: بدون شک اگر گروه‌های جهادی نبودند، بحران‌های مختلف نظیر سیل، زلزله و کرونا قابل کنترل نبود.

گروه‌های جهادی شاهراه رسیدن به بهشت/تلاش مستمر ۱۳۵ هزار جهادگر فارس در کوران کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سالها است که به یمن وجود شیرمردان دفاع از کشور دیگر، صدای بمب و خمپاره، خواب را از چشمانمان نمی گیرد. سالهای زیادی است که سایه جنگ از کشورمان رخت بر بسته اما جهاد و از خودگذشتگی همچنان ادامه دارد.
 
 امروز جوانان غیور وطن پا جای قهرمانان هشت سال دفاع مقدس گذاشته اند و بی پروا حامل بیرق جهاد شده اند. در اقداماتی زیبا و چشم‌نواز، جوانان تحصیل‌کرده و بسیجی، بی هیچ چشمداشتی با کوچ از دیارشان به دنبال خلق لبخند بر لبان محرومان و دردمندان جامعه هستند، جوانان و دانشجویانی که رنج اردوهای جهادی را به جان می‌خرند تا پیام آور انسان‌دوستی برای کسانی باشند که تنگدستی بر پیشانی‌شان مهر محرومیت زده است.   

این جهادگران همچون رزمندگان دفاع مقدس نه به دنبال مزد هستند و نه به دنبال پست. حتی از اندک دارایی خود هم با اخلاص می گذرند تا گرهی از کار خلق الله باز کنند.

مبالغه نیست اگر بگوییم که گروه‌های جهادی، شاهراه  رسیدن به بهشت هستند و قطعا در این مسیر مسافرانی هستند که از خود می گذرند تا تهی شوند و پاک، خالص و ناب.  

جوانان گروه‌های جهادی روحشان را در کوره های  مذاب خدمت به محرومین صیقل می‌دهند و این چیزی نیست جز عشق و دلدادگی عابد به معبود .

طبق روایات معصومین(ع)، راه رسیدن به خدا عبور از میان خلق خدا است و خوشا به سعادت آنان که راه یقین را به خوبی یافته اند و آیین بندگی را با خدمت به خلق به خوبی به جای آورده اند.

همت جهادگران، آسیب‌های کرونا را کاهش داد

مسئول مطالعات حرکت های جهادی بسیج سازندگی سپاه فجر فارس در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به نقش تاثیرگذار گروه‌های جهادی در بازگشت امید به جامعه گفت: بدون شک اگر گروه‌های جهادی نبودند، بحران های مختلف نظیر سیل، زلزله و  کرونا قابل کنترل نبود.

میثم فضل الله پور افزود: در جریان سیل سال گذشته شیراز، با اینکه نهادهای اجرایی نیز تلاش می کردند اما این گروه‌های جهادی بودند که بحران به وجود آمده را مدیریت و با اقدامات ایثارگونه خود مرهمی بر آلام درماندگان از سیل در کلانشهر شیراز شدند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با گروه‌های جهادی و بسیج اظهار داشت: در بحران کرونا، بسیاری از کشورهای مدعی پیشرفت در مقابله با این ویروس ناتوان شدند اما بسیاری از مشکلات کشورمان با تلاش و فعالیت‌ گروه‌های جهادی کاهش یافت.

مسئول مطالعات حرکت های جهادی بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه خدمات گروه‌های جهادی در ایام کرونا بسیار تاثیرگذار بوده اند، تصریح کرد: گروه‌های جهادی فارس در نخستین ماه های شیوع کرونا با راه اندازی ۲۰۰ کارگاه تولید ماسک کوچک،  با کمک خیران و مردم روزانه بیش از  ۵۰۰ هزار ماسک تولید کردند و اگر کمبود پارچه محسوس نبود، قطعا آمار بسیار بالاتری را شاهد بودیم .

فضل الله زاده اظهار داشت: تولیدات ماسک در فارس آنقدر زیاد شدکه بعضا دیگر نیاز به بعضی از مناطق مرتفع و بخشی از این کارگاه ها، هم  اکنون تقریبا تعطیل شده است.

وی با  ابراز خرسندی از اشتغال جمعی از زنان سرپرست خانوار در کارگاه‌های تولید ماسک استان فارس خاطرنشان ساخت: تولیدات جهادگران در  بازار روان و عطش ابتدایی که در  بازار شاهد بودیم از بین رفته است.
 
فضل الله پور با اشاره به فعالیت بسیج و گروه‌های جهادی در دوران دفاع مقدس و صحنه‌های انقلاب افزود: این گروه‌ها در عرصه‌های مختلف به روش‌های گوناگون خدمات‌رسانی کردند و هنوز هم با وجود مشغله و زندگی شخصی در حال جهاد و خدمت به مردم هستند .

مسئول مطالعات حرکت های جهادی بسیج سازندگی سپاه فجر فارس با بیان اینکه  شیوع کرونا ضربات و لطمات سنگینی را به پیکره اقتصادی کشور وارد کرده است، اظهار کرد: در همین راستا با همکاری جهادگران و حضور چشمگیر خیرین هم زمان با سراسر کشور رزمایش مواسات همدلی و کمک نیازمندان در فارس با جدیت تمام دنبال و با شناسایی محرومین و نیازمندان واقعی جامعه  و کارگرانی که به دلیل کرونا متضرر شده بودند به یاری مردم شتافتند.

فضل الله زاده با تاکید بر تداوم رزمایش کمک های مومنانه در فارس بیان کرد: گروه‌های جهادی استان فارس با لبیک به ندای رهبر عزیز با شناسایی محرومین تا پایان کرونا تمام تلاششان را برای التیام آلام دردکشیدگان به کار خواهند بست . 

وی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا پایان بهمن ماه سال جاری دو میلیون و ۷۰۰ هزار بسته معیشتی توسط گروه‌های جهادی استان فارس در بین نیازمندان واقعی جامعه توزیع شده است.

 مسئول مطالعات حرکت های جهادی بسیج سازندگی سپاه فجر فارس از تداوم کار هزار پروژه محرومیت زدایی از ابتدای امسال تاکنون در فارس خبر داد و گفت: بخشی از این پروژه در حوزه احداث، مرمت و تکمیل واحدهای مسکونی نیازمندان  بوده است.

فضل الله زاده ادامه داد: طی امسال، ۴۵۰ واحد منزل مسکونی افراد محروم و نیازمند استان فارس احداث، مرمت و تکمیل شده است.

این مسئول به حضور چشمگیر گروه‌های جهادی استان فارس در زلزله کرمانشاه ، سیل شیراز، آق قلا شمال، لرستان اشاره کرد و گفت: تعدادی از جهادگران فارس هنوز در استان لرستان مشغول  ساخت و ساز و کمک رسانی به مردم می باشند.

فضل الله پور با بیان اینکه مردم  و جهادگران فارس به جز تهیه بسته های معیشتی خدمات ارزنده دیگری نیز در دستگیری از محرومین واقعی جامعه داشته اند، افزود: خرید وسایل سرمایشی و گرمایشی، جمع آوری کمک های نقدی، تهیه جهیزیه، پوشاک، کفش، لوازم التحریر، تبلت و گوشی‌های هوشمند برای دانش آموزان بی بضاعت از دیگر اقدامات ارزشمند جهادگران فارس در سال جاری به شمار می رود.

مسئول مطالعات حرکت های جهادی بسیج سازندگی سپاه فجر فارس با ابراز خرسندی از تلاش های بی منت جهادگران فارس اظهار کرد: این همت‌ها و حجم فعالیت‌های جهادگران موجب شد که امید و نشاط به جامعه برگردد و این همت جوانان جهادگر در بحران کرونا برای کاهش مشکلات، باعث افتخار است.

فضل الله پور به اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص رایزنی و گفتگوی جهادگران گروه‌های جهادی فارس برای متقاعد نمودن طلبکاران، از کسانی که دیون و قرض داشتند، خاطرنشان ساخت: معظم له اقدام جهادگران فارس در خصوص متقاعد نمودن طلبکاران افراد محروم را کاری فاخر دانست که گروه‌های جهادی فارس آن را دنبال می کنند. 

وی با اشاره به نقش ارزنده طرح  محله‌محور شهید سلیمانی در کنترل و جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در فارس نیز بیان کرد: گروه‌های جهادی استان فارس با  تکیه بر سلاح ایمان و حس انسان‌دوستی و الگو قرار دادن فعالیتهای ماندگار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی،  به منظور کنترل شیوع بیشتر ویروس کرونا با مراجعه به درب منازل مبتلایان به این ویروس با اهدای بسته های معیشتی و تهیه نیازمندی‌های روزانه بیماران، نقشی بی بدیل در کاهش این بیماری با نظر به سخنان وزیر بهداشت و دولتمردان داشته اند، زیرا قرار بود در محلات مختلف استان فارس نقاهتگاه‌هایی برای بستری بیماران تعبیه شود، که با کاهش آمار این بیماری، این طرح اجرایی نگردید.

فضل الله پور یادآور شد: در حال حاضر ۳ هزار و ۴۰۰ گروه جهادی در فارس ثبت شده است که این آمار به صورت متغیر بودن قطعا در ماه آینده به ۳ هزار و ۵۰۰ گروه خواهد رسید.

مدیر مرکز مطالعات حرکت های جهادی بسیج سازندگی سپاه فجر فارس اضافه کرد: به جز گروه‌ها و نهادهای دیگر استان فارس، ۱۳۵ هزار نفر از اعضای  گروه های جهادی فارس از ابتدای کرونا تا کنون در تولید ماسک و مواد ضدعفونی، پایش سلامت، ضدعفونی معابر و کنترل ورودی و خروجی‌های استان فارس تلاشی مستمر داشته اند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول